Kultūrinis turizmas kaip kultūrų suartėjimo veiksnys : kuo ispanai domisi Lietuvoje?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kultūrinis turizmas kaip kultūrų suartėjimo veiksnys: kuo ispanai domisi Lietuvoje?
Alternative Title:
Cultural tourism as cultural convergence factor: what Spaniards are interested in Lithuania?
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos. 2010, Nr. 3 (19), d. 2, p. 22-30
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tyrimo tikslas - atskleisti ir įvertinti turistų iš Ispanijos kelionių į Lietuvą pagrindinius poreikius bei aptarti kultūrinio turizmo segmento plėtros perspektyvas. Turistų iš Ispanijos kelionės į Lietuvą tyrimas leidžia daryti išvadas, kad Lietuvą daugiausia aplanko vyresni nei 55 m. amžiaus žmonės. Pagrindinis jų kelionės tikslas - pamatyti bei pažinti pasaulyje vis dar mažai žinomą kultūrą, bet to, Lietuvą juos domina kaip buvusi Sovietų Sąjungos respublika. Juos žavi ir Lietuvos gamta. Atvykę į Lietuvą turistai daugiausia dalyvauja apžvalginėse ekskursijose, susipažįstant su kai kuriomis kultūrinio turizmo vietovėmis (Vilniaus senamiestis, Trakai, Kuršių Nerija) bei ten esančiais objektais. Tačiau turistai iš Ispanijos dėl kelionių organizatorių siūlomų programų negali susipažinti su kitais vertingais kultūros paveldo objektais (Pažaislio vienuolynas, Orvydų muziejus-sodyba, Kernavės kultūrinis rezervatas, Rumšiškių etnografinis muziejus, Grūto parkas bei kt.), nesusipažįsta jie ir su Lietuvos kaimui būdingu kulinariniu bei etnografiniu paveldu, tradiciniais amatais bei lietuvių tautoje populiariomis šventėmis. Nors daugelis tyrime dalyvavusių turistų iš Ispanijos sutinka, kad teikiamų paslaugų (maitinimas, apgyvendinimas, gido paslaugos) kokybė iš esmės vertinama gana aukštai, kartu nustatyta, kad pasitaiko ir trūkumų: ne visiems tinkamas maitinimas, naudojamos pasenusios transporto priemonės, neaiškios laisvalaikio praleidimo galimybės ir pan.Reikšminiai žodžiai: Kultūrinio turizmo plėtra; Kultūrinis turizmas; Kultūros paveldas; Turistiniai objektai; Turizmas; Turizmo paslaugos; Cultural heritage; Cultural tourism; Cultural tourism development; Toruism; Tourism service; Tourist atractions.

ENThe aim of the article is to reveal and evaluate the main travelling needs of Spanish people who travel to Lithuania and to discuss the development perspectives of the segment of cultural tourism. The research on the Spanish travelling to Lithuania allows to make a conclusion that Lithuania is usually visited by people who are over 55. The main aim of their travel is to see and get to know the culture that is little-known in the world; moreover, Lithuania is interesting as a republic of the former Soviet Union. Also they are attracted by a beautiful nature. The tourists who come to Lithuania usually have sightseeing excursions and become familiar with some places of cultural tourism (Vilnius old town, Trakai, Kuršių Nerija) and their objects. However, because of the programmes offered by travelling agencies, Spanish tourists cannot have a look at other valuable objects of cultural heritage (Pažaislis monastery, Orvidai museum-homestead, Kernavė cultural reserve, Rumšiškės ethnographic museum, Grūtas park and others), also, they do not familiarise with culinary and ethnographic heritage of Lithuanian village, traditional crafts and celebrations that are popular in Lithuanian nation. Although the majority of Spanish tourists admit that the quality of services (boarding and lodging, services of a guide) is in general evaluated as high, some disadvantages were determined, as well: the food is not acceptable to everyone, vehicles are old, there is no clear information on how to spend free time and etc.

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30475
Updated:
2018-12-17 12:52:55
Metrics:
Views: 45    Downloads: 25
Export: