LTStraipsnyje nagrinėjama būsimųjų pedagogų, studijuojančių Lietuvoje, socialinio dalyvavimo aukštosios mokyklos gyvenime situacija. Tyrimu atskleidžiama, kokios studentų galimybės aktyviai įsitraukti į savo aukštosios mokyklos socialinį-kultūrinį gyvenimą; pristatoma hipotetinė socialiai dalyvaujančio studento charakteristika, įvertinant vidinius asmenybės veiksnius, kurie turi įtakos jo aktyvumui. Teoriniame kontekste analizuojamos pedagogo profesijai keliamų reikalavimų ir studentų socialinio dalyvavimo sąsajos, galimybė socialiai dalyvaujant ugdytis profesinėje veikloje būtinas žinias, gebėjimus, įgūdžius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Karjera; Pedagogo profesija; Socialinis dalyvavimas; Career; Pedagogs profession; Pedagogue's profession; Social participation.
ENThe article deals with social life of future pedagogues, studying in Lithuanian higher schools. The research reveals how students can actively be involved into social-cultural life of their higher school. It also introduces hypothetic characterization of an active student, evaluating personal internal factors that make influence on his activeness. In the theoretical context analysis is made of links between requirements for pedagogue’s profession and social participation (involvement) of students, as above links develop knowledge, skills and abilities, necessary for vocational activity. [From the publication]