LTStraipsnyje pagrindžiamas pašaukimo ir karjeros vizijos plėtotės aktualumas. Pristatomas tyrimas, kuriame analizuojamos socialinę pedagogiką studijuojančių studentų nuostatos į jų profesinį pašaukimą ir karjerą. Pateikiama dirbančių socialinių pedagogų nuomonių apie tai, kaip reikėtų tobulinti socialinių pedagogų rengimo kokybę, siekiant plėtoti jų profesinį pašaukimą ir karjeros viziją. Šiame straipsnyje taikomi mokslinės literatūros, dokumentų analizės ir apklausos raštu metodai. Apklausoje dalyvavo 123 studentai, studijuojantys socialinę pedagogiką, ir 274 socialiniai pedagogai. Tyrimas parodė, kad svarbu yra sudaryti sąlygas studentų profesinio pašaukimo ir karjeros vizijos plėtotei, kurti aplinką, palankią profesiniam pašaukimui ugdyti, gebėjimams pažinti, suprasti savo profesinį pašaukimą ugdyti, studentų savo profesinio pašaukimo analizei ir raidos stebėjimui, sudaryti sąlygas susipažinti su socialinio pedagogo veikla įvairiose institucijose, atlikti socialinę- pedagoginę veiklą, skatinti jų savanorišką veiklą. Gerinant studijų kokybę šios profesinio pašaukimo ir karjeros vizijos plėtotės galimybės gali būti taikomos rengiant įvairių sričių specialistus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Karjeros vizija; Profesinis pašaukimas; Profesinis pašaukimas, karjeros vizija; Studijų kokybė; , career vision; Career vision; Professional vocation; Study quality.
ENThe paper reveals the actuality of development of professional vocation and career vision, presents research results of social pedagogy program students' attitudes toward professional vocation and career vision and social pedagogues views on possibilities to improve study quality for better development of student professional vocation and career vision. This article applies to scientific literature, documents analysis and survey methods. The survey involved 123 social pedagogy program students and 274 social pedagogues. Research data shows the actuality to develop students' professional vocation and career vision, to create an environment for development of professional vocation, its analysis, development of abilities to know, understand professional vocation, familiarity with social pedagogues' work in various institutions, practice of social educational activities, and promotion of volunteering. Those possibilities for development of professional vocational and career vision can be can be applied not only to social pedagogues' education, but also for other study programs. [From the publication]