LTPastaraisiais dešimtmečiais pasaulyje vyko vaikų edukacinės sistemos kaita. Daug dėmesio buvo skiriama ankstyvajam vaiko ugdymui. Jau neapsiribojama tik pedagogine patirtimi. Periodiškai vykdomi kompleksiniai tyrimai siekiant nustatyti bei pagrįsti ankstyvojo muzikinio ugdymo svarbą tolesnei vaiko raidai. Pranešimo tikslas – pristatyti naujausius tyrimus ir eksperimentus, vykdytus Kanadoje bei JAV, apibendrinti pasiektus rezultatus tiriant naujagimius ir mažus vaikus. Per dvidešimt Lietuvos nepriklausomybės metų išaugo susidomėjimas ankstyvojo muzikinio ugdymo nauda bei metodais. Pateikiamoje lentelėje analizuojama, kokie prioritetai teikiami ankstyvojo muzikinio ugdymo sistemoje (ar metodikoje) Lietuvoje: prenatalinis, kūdikių ar mažų vaikų ugdymas, klasikinės ar liaudies muzikos pagrindas, akcentuojamas ar ne ankstyvasis instrumentinis mokymas ir kt. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ankstyvasis muzikinis ugdymas; Ikimokyklinis muzikinis ugdymas; Moksliniai tyrimai; Muzikinis ugdymas; Nenurodyta; Vaikų muzikinis ugdymas; Early music education; Music education, child music education; No produce; Pre-school music education; Scientifical research.
ENDuring the last few decades child music education has undergone a major shift especially in terms teaching music to children from the very early age. This raised a new research interest in various aspects of music education of infants and pre-school children. Systematic efforts have been undertaken to explain the impact of music teaching on children, especially in their infancy. This article presents the latest research and the results from experiments carried out by researchers in Canada and the US. The insights gained from this research have been used to analyse the status of a pre-school music education in Lithuania. The article summarizes the results from the study of more than 20 different non-professional music education providers and their programmes for pre-school children in Lithuania. It shows that Lithuania has made a major progress during the last two decades in developing a new culture of early music education outside of a public school domain. [From the publication]