The Baltic media and journalism in context : sketching the regional picture

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Baltic media and journalism in context: sketching the regional picture
Summary / Abstract:

LTGlobalūs XX amžiaus pabaigos pokyčiai trims Baltijos šalims tapo rimtų išbandymų metu. Naujųjų Baltijos šalių demokratijų medijoms teko pereiti prie rinkos ekonomikos modelio neišgyvenus tokioms transformacijoms būtino prisitaikymo laikotarpio. Vis dėlto kvalifikuota žurnalistika Baltijos šalyse egzistuoja – visuomeninės žiniasklaidos idealai yra iš naujo atrandami ir pabrėžiami kai kurių žiniasklaidos organizacijų – verslo dienraščių, socialinės ir kritinės žiniasklaidos, interneto portalų, bet labai aiškiai matyti, kad tai yra toli gražu ne pagrindinė medijų srovė. Baltijos šalių žurnalistinė kultūra yra veikiama profesinio žiniasklaidos modelio, kuris pabrėžia liberalumą ir kompetenciją. Vis dėlto tam tikros objektyvios aplinkybės – geopolitinė situacija ir šalių dydis, kartu su istorijos palikimu – spaudos cenzūros patirtimi, knygų spausdinimo raidos ir skaitymo tradicijos specifika, lėmė šiandieninės žiniasklaidos veiklos deformacijas. Dėl to medijų sekuliarizacija ir komercialėjimas yra tipiniai raktažodžiai, apibūdinantys šiandieninę Baltijos šalių žurnalistikos kultūrą. Šiandien būtų svarbu rasti adekvačias naujas priemones žiniasklaidos lauke reikštis intelektualams ir visuomenei, kurie galėtų kritiškai vertinti socialinius ir kultūrinius pokyčius savo šalyse. Konkretūs žingsniai šia kryptimi yra daromi, plečiantis naujai alternatyviai žiniasklaidai, tokiai kaip socialinės ir kritinės medijos (politiniai savaitraščiai, verslo dienraščiai, kultūriniai ir literatūriniai žurnalai), piliečių žurnalistika (blogai) ir interaktyvūs tinklaraščiai.Reikšminiai žodžiai: Baltijos valstybės; Baltijos šalių medijos; Medijos; Žurnalistika; Žurnalistinė kultūra, Baltijos šalys; Baltic countries; Baltic countries media; Baltic states; Journalism; Journalistic culture; Media.

ENGlobal changes that took place at the end of the 20th c. were a serious challenge for three Baltic states. New democratic media of the Baltic states had to switch to the model of market economy without having experienced an adaptation period necessary for such transformations. However, qualified journalism exists in the Baltic states. Ideals of the public media are newly discovered and emphasized by certain communicative organisations, ex.: business newspapers, social and critical media, internet pages. However, it is clearly seen that it is far from being the main flow of the media. Journalistic culture of the Baltic states is influenced by a professional model of the media which emphasizes liberalism and competences. However, certain objective conditions (ex.: a geopolitical situation and the size of countries together with historical heritage, i.e. experience of the press censorship, book printing development and specifics of the reading tradition) influenced deformations of nowadays communicative activities. Because of that, secularisation and commercialisation of the media are typical keywords determining nowadays culture of the Baltic states. Today, it would be important to find new adequate means in the field of the media for the expression of intellectuals and the society who could critically evaluate social and cultural changes in their countries. Particular steps are made in this direction by developing alternative media such as social and critical media (political weeklies, business newspapers, cultural and literature magazines), citizens' journalism (blogs) and interactive weblogs.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30150
Updated:
2017-11-10 19:17:53
Metrics:
Views: 35
Export: