LTTikslas – straipsnyje nagrinėjamos mokomojo turinio ir saugyklų, taip pat švietimo organizacijos technologinio suderinamumo (sąveikumo) problemos. Straipsnio tikslas yra išanalizuoti šios srities mokslo tyrimus ir naujausią tarptautinę patirtį bei pateikti atitinkamas sąveikumo gaires ir atitinkamų Lietuvos valstybinių programų vykdymo rekomendacijas. Mokomojo turinio ir saugyklų sąveikumo rekomendacijos yra skirtos Lietuvos švietimo portalo projekto vykdymui ir Lietuvos virtualaus universiteto (LVU) programos informacinių paslaugų (LABTpaprogramės ir eLABa projekto) bei e. mokymosi paslaugų (LieDM) paprogramių plėtrai, o švietimo organizacijos sąveikumo rekomendacijos – LVU programos valdymo paslaugų (LieMSIS) paprogramės sistemai palaikyti ir plėtoti. Metodologija – pasiūlytų sąveikumo gairių (rekomendacijų) bendrajai analizei taikyti literatūros analizės ir lyginamosios analizės metodai, nagrinėjant Lietuvos ir užsienio mokslo darbus, publikuotus periodiniuose žurnaluose ir didelių Europos Bendrijos finansuojamų sąveikumo projektų ataskaitose. Sistemų analizės ir lyginamosios analizės metodai taikyti nagrinėjamų informacinių sistemų analizei ir sąveikumo gairėms ir rekomendacijoms formuoti.Autorius sąveikumo gairėms ir rekomendacijoms formuoti taip pat taikė eksperimentinio tyrimo metodą – šis metodas taikytas autoriui dirbant daugelyje Europos sąveikumo projektų. Rezultatai apibendrinti vertinimo tyrimo metodu. Straipsnyje pateiktos tarptautinės gairės ir rekomendacijos taikytinos plėtojant Lietuvos valstybines švietimo informacines sistemas, tokias kaip Lietuvos švietimo portalas, Lietuvos akademinių bibliotekų sistema (eLABa), Lietuvos nuotolinio mokymo sistema (LieDM) bei Lietuvos universitetų valdymo sistema (LieMSIS). Tyrimo ribotumas – straipsnyje pristatomas autoriaus požiūris į kelių gerai žinomų tarptautinių sąveikumo teorijų, standartų ir specifikacijų taikymą įvairių LVU programos komponenčių sąveikumui tobulinti. Praktinė reikšmė – tinkamas pasiūlytų sąveikumo gairių ir rekomendacijų diegimas galėtų gerokai patobulinti Lietuvos valstybinių e. mokymo valdymo sistemų sąveikumo lygį. Originalumas/Vertingumas – pirmą kartą mokslo literatūroje buvo atlikta tokio tipo analizė bei pritaikytos rekomendacijos LVU atvejui. Tyrimo tipas: požiūrio pristatymas, specifikacijų pristatymas, atvejo analizė, bendroji apžvalga. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: E. mokymosi valdymas; Mokymosi organizacija; Mokymosi turinys; Mokymosi turinys ir saugyklos; Saugyklos; Standartai ir specifikacijos; Sąveikumas; Virtualaus mokymasi valdymas; E-learning; E-learning management; Education Management; Interoperability; Learning content; Learning content and repositories; Learning organisation; Repositories; Standards and specifications.
ENPurpose - the paper aims to analyse e-learning content and repositories along with the problems of learning organisation interoperability. The main objective of the paper is to analyse scientific research results and the newest international experience in the area and to provide interoperability guidelines and recommendations for the implementation of appropriate Lithuanian state programmes. The learning content and repositories recommendations are designed for the implementation of the Lithuanian education portal project as well as Lithuanian Virtual University (LVU) programme's information services' (LABT/eLABa) and e-learning services' (LieDM) sub-programmes. The whole education institution recommendations are designed for the maintenance and development of LVU programme's management services' (LieMSIS) system. [...] Findings - the international guidelines and recommendations presented in the paper could be suitable for implementation while developing Lithuanian state education information systems such as the Lithuanian education portal, the Lithuanian academic libraries' (eLABa) system, the Lithuanian distance learning system (LieDM), and the Lithuanian universities' management system (LieMSIS). Research limitations/implications - the paper presents the author's viewpoint on the probable implementation of several well-known international approaches, standards and specifications to improve interoperability of the different components of the LVU programme. Practical implications - the proper implementation of the proposed interoperability guidelines and recommendations could considerably improve the interoperability level of Lithuanian state e-learning management systems. [From the publication]