Cognitive approach to language teaching. Cultural reality through metaphor : a case study of birthday wishes

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Cognitive approach to language teaching. Cultural reality through metaphor: a case study of birthday wishes
Alternative Title:
Kognityvinis kalbos mokymas. Socialinės gimtadienio sveikinimų realijos: metaforos analizė
In the Journal:
Respectus philologicus. 2010, Nr. 18 (23), p. 170-178
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas – aprašyti kognityvinę metodologiją analizuojant gimtadienio sveikinimus lietuvių ir anglų kalba. Gimtadienio sveikinimai buvo renkami iš Interneto tinklalapių www.mintys.lt ir www.poemsource.com. Sveikinimai analizuojami remiantis kognityviosios lingvistikos principais ir kokybinės analizės metodu (Lakoff, Johnson 1980 1997; Kovecses 2004; Faconnier, Turner 1994; Plamer 2006, Boroditsky 2000), kurie leidžia atskleisti kalbiniuose pasakymuose glūdinčias konceptualiąsias metaforas. Nustatyta, kad turinio raiškos planą sudaro trys konceptualieji elementai: GYVENIMAS, LAIKAS ir LAIMĖ. Jų episteminė raiška atskleidžiama per JUDĖJIMO/KELIONĖS ir VERTĖS konceptus. Kognityvinio metodo taikymas leidžia ne tik pažinti kalbos ypatumus, bet ir atskleisti kultūrinį požiūrį į socialinius reiškinius. Galima teigti, kad gimtadienio sveikinimai anglų kalba turi daugiau antropocentriškimo požymių, o sveikinimai lietuvių kalba orientuoti į bendro pobūdžio socialines realijas, kur daugiau dėmesio skiriama ne pačiam žmogui, bet jo aplinkai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Anglų ir lietuvių gimtadienio sveikinimų metaforos; Gimtadienio palinkėjimai; Gimtadienio sveikinimai; Kognityvinis požiūris; Kognityvinė lingvistika, kognityvinė metafora; Kognityvinė metodologija; Konceptualioji metafora; Metaforiniai kalbiniai pasakymai; Metaforiniai lingvistiniai pasakymai; Birthday wishes; Cognitive approach; Cognitive metaphor; Conceptual metaphor; English and Lithuania birthday wishes; Metaphorical expressions; Metaphorical linguistic expressions; Metaphorical linguistic expressions, birthday wishes.

ENThis paper aims at highlighting the importance of cognitive approach in language teaching. In its view, language is perceived as a cognitive faculty, the analysis of which allows one to identify social and cultural models governing a specific speech community. The material of the present study consists of birthday poems in English and Lithuanian extracted from the following websites: (1) www.poemsource.com and (2) www.mintys.lt. The method applied to investigate the collected data is that of qualitative analysis in the theoretical framework of cognitive linguistics (Boroditsky 2000; Kovesces 2005; Lakoff and Johnson 1999, Lakoff 2002; Palmer 2009 etc.) The principal argument of cognitive linguistics supports the claim of metaphor centrality in cultural development. The language of birthday wishes was analysed in terms of metaphorical linguistic expressions, which were located and classified according to their representative SOURCE domains. This method can be applied as a subsidiary means in language studies, as it helps to enrich both learners' vocabulary and their understanding of culture. [From the publication]

ISSN:
1392-8295; 2335-2388
Related Publications:
The Musical code of round-number birthday celebrations for seniors in Lithuania / Aušra Žičkienė. Traditiones. 2020, 49/2, p. 103-121.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30140
Updated:
2018-12-17 12:52:28
Metrics:
Views: 22    Downloads: 7
Export: