Socialinė atsakomybė darbuotojų atžvilgiu : lyginamoji viešojo ir verslo sektorių analizė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinė atsakomybė darbuotojų atžvilgiu: lyginamoji viešojo ir verslo sektorių analizė
Alternative Title:
Corporate social responsibility to employees: comparative analysis in public and private sector
In the Journal:
Viešasis administravimas [Public Administration]. 2011, Nr. 1, p. 19-26
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas – išanalizuoti socialinės atsakomybės iniciatyvų darbuotojų atžvilgiu taikymą Lietuvos verslo ir viešojo sektorių įmonėse, akcentuojant šių iniciatyvų diegimo būklę, kliūtis ir galimą įtaką įmonių veiklos rodikliams. Tirti buvo pasirinktas kiekybinis metodas – anketinė apklausa, siekiant išsiaiškinti, ar abiejų sektorių darbuotojai vertina elgseną jų atžvilgiu kaip socialiai atsakingą ir ar yra atotrūkis tarp vadovų ir ne valdymo darbuotojų vertinimų. Autorių žiniomis, tai buvo pirmas tokio pobūdžio tyrimas. Jis parodė, kad viešojo sektoriaus respondentų požiūris vertinant daugelį socialiai atsakingos elgsenos dimensijų buvo palankesnis nei verslo. Tai paaiškinama didesniu saugumu ir stabilumu, būdingu viešajam sektoriui. Kita vertus, iš tyrimo rezultatų paaiškėjo, kad abiejų sektorių vadovų požiūris yra kur kas palankesnis nei ne valdymo darbuotojų, kurie akcentavo, kad vadovų deklaruojamos vertybės ne visada realizuojamos praktikoje, o jų nuostatos ne visada diktuoja socialiai atsakingą elgseną. Tyrimas patvirtina prielaidą, kad socialinės atsakomybės iniciatyvų darbuotojų atžvilgiu taikymas Lietuvos verslo ir viešojo sektorių įmonėse susiduria su barjerais, nulemtais atotrūkio tarp šių iniciatyvų didėjančio objektyvaus taikymo poreikio ir jų svarbos subjektyvaus nepripažinimo, kartais ir nesuvokimo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbuotojai; Socialimnė atsakomybė; Verslas; Viešasisi sektorius; Įmonių socialinė atsakomybė, verslo organizacijos, viešosios organizacijos; Business; Corporate social responsibility, business organization, public organization; Personnel; Public sector; Social responsibility.

ENThe article has reviewed a brief understanding of what is meant by coiporate social responsibility (CSR) and a broad understanding of corporate social responsibility to employees. The concept of CSR is becoming increasingly popular in Lithuania both in academic circles through researching its theoretical foundations, and among managers who want to put these theories to use in everyday business practice. The aim of research which was conducted in 54 enterprises of public and private sector was to analyze how corporate social responsibility to employees is understood by managers and non-managerial staff, what are obstacles in implementing its initiatives. The research allowed to discover that public sector employees are more satisfied with implementing CSR initiatives in comparison with private sector. The most stimulating factors in the implementation of CSR to employees in both sectors are: staff loyalty and job satisfaction, a better image of the company, the increased clients, consumers requirements, state policy, etc. The main obstacles are common for all postcommunist countries including Lithuania: business image, labour market situation, corruption, under-development of the civil society. The research confirms that the implementation of CSR to employees is also dependent on the manager's attitude, on how their declared values and real personnel policy and practice are in line. Such research was conducted in Lithuania first time. This phenomena needs wider and deeper examination because of its great impact on employee motivation, satisfaction, turnover and productivity. [From the publication]

ISSN:
1648-4541; 2351-7069
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29994
Updated:
2013-04-28 22:04:38
Metrics:
Views: 92
Export: