Impact of external business environment factors on internationalization of Lithuanian born global companies

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Impact of external business environment factors on internationalization of Lithuanian born global companies
In the Journal:
Ekonomika. 2011, t. 90 (3), p. 120-135
Summary / Abstract:

LTAtsižvelgdami į Born Global kompanijų įsikūrimo Lietuvoje naudą , autoriai kelia klausimą kokie veiksniai Lietuvos išorinėje verslo aplinkoje lemia Born Global verslų kūrimąsi Lietuvoje. Buvo atliktas empirinis tyrimas. Visi išoriniai verslo aplinkos veiksniai, kurie remiantis teoriniu Porterio Deimanto modelio taikymu skatina Born Global kompanijų kūrimąsi, iš tikro skatina Lietuvos Born Global kompanijų kūrimąsi. Kaip patvirtino Lietuvos Born Global kompanijos, dalyvavusios tyrime, Lietuvos išorinė verslo aplinka yra charakterizuojama septyniais veiksniais, kurie skatina Lietuvos Born Global kompanijų internacionalizaciją: gerai išvystyta šalies infrastruktūra; paklausos trūkumas arba jos visiškas nebuvimas vietinėje rinkoje; visuomenė gerai moka kalbas ir yra linkusi jų mokytis; palaikomi geri politiniai ryšiai su kitomis pasaulio šalimis; šalies dalyvavimas tarptautinėse organizacijose ir ekonominėse ir politinėse sąjungose; atvira šalies ekonomika; intensyvi verslo konkurencija šalyje. Apklaustos kompanijos nurodė, kad neigiamai įtakoja šie veiksniai: šalies pramonėje nėra ir nesiformuoja klasteriai; korupcijos lygis nėra žemas; pramonėje nėra „profesionalių“ vartotojų; pramonėje nėra ankstyvos paklausos; biurokratijos lygis nėra žemas; trūksta finansinės paramos smulkiam ir vidutiniam verslui ir jis nesugeba jos panaudoti. Autoriai daro išvadą, kad siekiant sukurti palankesnę verslo aplinką Lietuvoje reikia sukurti naujus išorinius verslą skatinančius veiksnius ir užtikrinti, kad jau esantys palankūs veiksniai išliktų stabilūs.Reikšminiai žodžiai: Gimusios globaliomis kompanijos; Globalios kompanijos; Internacionalizacija; Išorinė verslo aplinka; Porter deimanto modelis; Porterio nacionalinis Deimanto modelis; Born Global companies; External business environment; Global companies; Internationalization; Porter Diamond model; The Porter National Diamond model.

ENThe paper examines the external factors that influence the internationalization of the Born Global firms in Lithuania. The identification of such factors is based on M. Porter’s National Diamond model. Theoretical analysis of the model enabled us to distinguish 23 factors as potentially influencing the internationalization of firms. The impact of these factors on Born Global firms was explored upon performing a survey of 50 Lithuanian firms of this sort. The survey results have revealed seven factors as having a positive effect on the internationalization of Lithuanian Born Global firms. [text from author]

ISSN:
1392-1258; 2424-6166
Related Publications:
Internationalization decision of a born global : the case of information technology companies / Jurgita Sekliuckiene and Simona Maciulskaite. Socialiniai mokslai. 2013, Nr. 2 (80), p. 17-26.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29977
Updated:
2018-12-17 13:00:42
Metrics:
Views: 45    Downloads: 17
Export: