LTStraipsnyje nagrinėjama vartotojų elgsenos ir veiksnių, lemiančių jų sprendimus lengvųjų automobilių sektoriuje, problema. Aprašyta vartotojų elgsenos samprata ir veiksnių reikšmė formuojant vartotojų elgesį. Atliktas veiksnių, lemiančių lengvųjų automobilių sektoriaus vartotojų sprendimus, empirinis tyrimas. Atlikta faktorinė statistinių duomenų analizė. Remiantis empirinio tyrimo, skirto nustatyti svarbiausias veiksnių grupes, lemiančias vartotojo apsisprendimą pirkti naują automobilį, veiksnių grupių (faktorinės) analizės rezultatais, galima teigti, kad automobilio kaina, ergonomiškumas, įvaizdis, dinamika ir draugiškumas vartotojui bei aplinkai yra pagrindinės veiksnių grupės, lemiančios vartotojo apsisprendimą pirkti naują automobilį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lengvieji automobiliai; Vartotojų elgsena; Veiksniai; Automobiles; Consumer behaviour; Factors.
ENThe article examines customer behaviour in general and discusses factors determining customer behaviour in car industry. The paper describes a concept of consumer behaviour and the importance of factors influencing the situation. Empirical study about factors determining car industry in consumer-made decisions is carried out. In addition, statistical factor analysis is performed. The key sets of factors helping the user with choosing a new car are identified and analysed at the level of the groups of factors (factor). The conducted analysis shows that car price, ergonomics, image, dynamic and user-friendliness as well as environmental groups are the main points that assist in buying a new car. [From the publication]