Žinių ekonomika : globalizacijos iššūkiai, inovacijos ir kūrybingumas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žinių ekonomika: globalizacijos iššūkiai, inovacijos ir kūrybingumas
Publication Data:
Vilnius : Lietuvos inovacijų centras, 2011.
Pages:
271 p
Notes:
Kiti autoriai: Artūras Jakubavičius, Rolandas Strazdas, Eigirdas Žemaitis. Bibliografija.
Contents:
Pratarmė — Globalizacijos iššūkiai ir žinių ekonomikos kūrimas — Globalizacija, internacionalizavimo procesai ir žinių ekonomikos kūrimas: problemos ir prioritetai — Globalizacija, internacionalizavimo procesai ir žinių ekonomikos kūrimas kaip mokslinio pažinimo ir tyrimų sritis — Globalios transformacijos: šiuolaikiniai iššūkiai — Žinių ekonomikos kūrimas: samprata ir perspektyvos — Darnios plėtros siekiai žinių ekonomikos kūrimo sąlygomis — Visuomenės raidos problemos vykstant globalizacijos procesams: inovatyvių pokyčių poreikiai ir prioritetai — Kūryba ir inovacijos kuriant ir plėtojant žiniomis grindžiamą visuomenę ir žinių ekonomiką — Kūrybos procesai ir kūrybinis potencialas inicijuojant, aktyvinant ir skleidžiant inovacijas — Kūrybos aktyvinimas, lyderystė ir inovacijų vadybos tobulinimas: šiuolaikiniai prioritetai — Žinių ekonomikos kūrimas: organizaciniai pokyčiai ir konvergencijos procesai globalizacijos sąlygomis — Pokyčiai šiuolaikinės visuomenės gyvenime: verslo ir viešojo sektoriaus konvergencijos procesai — Valstybių ir tarptautinio verslo subjektų sąveika: šiuolaikinės tendencijos globalizacijos kontekste — Tinklaveika kuriant ir plėtojant žinių ekonomiką — Tinklaveika kuriant ir plėtojant žinių ekonomiką: orientavimas į inovacijas — Tinklaveikos perspektyva kuriant ir plėtojant žiniomis grindžiamą visuomenę ir žinių ekonomiką — Žinių ekonomikai kurti skirtos pažangios organizacinės formos ir tarporganizacinės sąveikos priemonės — Žinių ekonomikos kūrimas ir plėtra: inovacijos ir kūrybingumas — Žinių ekonomikos kūrimas ir plėtra: raidos tendencijos ir poreikiai aktyvinti inovacijas bei skatinti kūrybingumą — Inovacijų inicijavimas, aktyvinimas ir sklaida kuriant ir plėtojant žinių ekonomiką —Inovacinė veikla ir jos ypatumai kuriant ir plėtojant žinių ekonomiką — Inovacijų vertė: kūrimo procesai — Inovacijų modeliai: žinių transformavimas — Inovacijos ir žinių sklaida — Inovacinė veikla: projektinis ciklas — Kūrybingumas ir jo skatinimas kuriant ir plėtojant žinių ekonomiką — Kūrybingumas ir jo esmė: šiuolaikiniai požiūriai — Kūrybingumo skatinimas: poreikiai ir galimybės — Kūrybingumo skatinimas: grupinio idėjų generavimo metodai — Asmens kūrybingumo skatinimas taikant susijusius stimulus — Asmens kūrybingumo skatinimas taikant nesusijusius stimulus — Inovacijos ir kūrybingumas: naujų produktų kūrimas — Naujų produktų kūrimas kaip esminis inovatyvių pokyčių prioritetas — Naujų produktų kūrimo būdai — Naujų produktų kūrimo procesai — Baigiamosios pastabos — Literatūra.
Summary / Abstract:

LTEsminis šiuolaikinės socialinės, ekonominės, politinės raidos, kultūros, mokslo ir technologijų pažangos, taip pat Europos Sąjungos tolesnės raidos prioritetas yra žiniomis grindžiamos visuomenės ir žinių ekonomikos sukūrimas ir plėtojimas. Daugiausia dėmesio būtina skirti visas gyvenimo sritis apimančių inovacijų inicijavimui, aktyvinimui, sklaidai, inovacinės veiklos efektyvinimui, taip pat kūrybinio potencialo plėtrai ir kūrybingumo visose visuomenės grandyse ugdymui bei skatinimui. Tai nepaprastai perspektyvi, plati ir svarbi ekonominių ir vadybinių studijų, mokslinių tyrimų ir praktinių darbų sritis. Labai svarbu kuo plačiau įtraukti inovacijų ir kūrybingumo tematiką į ekonominio, vadybinio, taip pat inžinerinio profilio universitetines studijas. Plėtojant šias studijas, daugiausia dėmesio turėtų būti skiriama: – šiuolaikinei inovacijų ir kūrybingumo sampratai, inovacijų ir jų vadybos vietai; – naujiems inovacijų ir kūrybingumo aktyvinimo iššūkiams; – inovacijų ir kūrybingumo skatinimo procesų vadybos ypatumams ir tobulinimo galimybėms; – inovacijoms ir pažangioms technologijoms, plėtotinoms ir įgyvendintinoms tarptautiniame versle; – rinkodaros, komunikacijų ir viešųjų ryšių plėtojimui; – žmonių išteklių vadybos pokyčiams. Išvadose autoriais pabrėžia, kad kūrybingumo skatinimo bei inovacijų vadybos tobulinimo galimybių ir perspektyvų nagrinėjimas yra vertintinas kaip šiuolaikinio mokslo ir studijų sritis, kuriai reikia skirti labai daug dėmesio ir kuriai būtini originalūs ir veiksmingi sprendimai.Reikšminiai žodžiai: Globalizacija; Inovacijos; Internacionalizacija; Konvergencija; Kūryba; Kūrybingumas; Kūrybingumo skatinimas; Pokyčiai; Tinklaveika; Žinių ekonomika; Change; Convergence; Creativity; Creativity stimulation; Globalization; Innovation; Innovations; Internationalization; Knowledge economics; Knowledge economy; Networking.

ENA fundamental priority of social, economic, political development, cultural, scientific and technological progress as well as the further development of the European Union is the creation and advancement of a knowledge-based society and a knowledge economy. The bulk of attention should be directed towards the initiation, activation and dispersion of innovations which encompass all aspects of life, the effectiveness of innovative operations, as well as the development of creative potential and the training and promotion of creativity in all elements of society. This is an extremely promising, broad and important field of economic and managerial studies, research and practice. It is very important to include the subjects of innovations and creativity in university-level economic, managerial, and engineering studies. In developing these studies, the focus should be on: - the modern concept of innovations and creativity and the place of innovations and management thereof; - new challenges in the activation of innovations and creativity; - the particularities of managing processes for the promotion of innovations and creativity and opportunities for improvement; - innovations and advanced technologies developed and implemented in international business; - marketing, communications and public relations development; - human resource management changes. In their conclusions, the authors emphasize that the examination of promotion of creativity and opportunities and prospects for the improvement of innovation management is to be regarded as a field of modern science and studies which should be given considerable attention and which necessitates original and effective solutions.

ISBN:
9786098058055
Related Publications:
Darni plėtra globalių transformacijų sąlygomis : šiuolaikiniai iššūkiai / Borisas Melnikas. Darnaus vystymosi strategija ir praktika. 2011, t. 1, Nr. 5, p. 4-26.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29833
Updated:
2021-02-04 19:06:57
Metrics:
Views: 86
Export: