LTŠio tyrimo objektas – poveikio kultūros savasčiai ir tarpkultūriniam švietimui tyrimas. Siekiama išsiaiškinti, kokios studentų nuomonės apie kitoniškumą ir kokios jų patirtys. Analizuojant pasirinktą temą pasitelkiamas praktinis tyrimas. Tyrimo apribojimai – vieno Lietuvos universiteto studentų patirtys, todėl duomenys gali būti suvokiami kaip gairės tolimesnėms studijoms. Tyrimo rezultatai perteikia šiuolaikinių studentų nuomones apie tarpkultūrinę patirtį ir tapatumą, todėl tyrimo įžvalgos yra teiktinos studijuojantiems tarpkultūrinį švietimą. Straipsnyje pažymima, kad globaliame pasaulyje tarpkultūrinė patirtis tampa beveik neatsiejama kiekvieno žmogaus kasdienos dalimi. Ugdytojams tenka atsižvelgti į šiuos iššūkius ir ieškoti galimybių padėti studentams (šiame straipsnyje pagrindinis dėmesys skiriamas besimokantiesiems aukštojoje mokykloje) reflektuoti savo kultūrinės savasties, kitų žmonių, kurių jie globaliame pasaulyje sutiks daug, suvokimo aspektus. Šiame darbe pristatomi empirinio tyrimo, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip studentai suvokia savo kultūrinę savastį, kitus žmones ir jų patirtis, rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globalizacija; Mobilumas; Tarpkultūrinis švietimas; Globalization; Intercultural education; Mobility.
ENThe object of this research – research of the impact on cultural self and intercultural education. Research seeks to find out opinions of students about otherness and their experiences. The analysis of the selected topic is based on practical research. Research limitations – experiences of students of one Lithuanian university, therefore, data can be perceived as guidelines for further studies. Research results convey opinions of modern students about intercultural experience and identity, therefore, research insights should be provided to those studying intercultural education. The article notes that intercultural experience in the global world becomes almost an integral part of everyone’s everyday life. Educators have to take into account these challenges and look for possibilities to help students (this article mainly focuses on students of a higher education institution) to reflect on aspects of perception of their cultural selves, other people which will be met a lot by them in the global world. This paper presents results of empirical research which sought to find out how students perceive their cultural selves, other people and their experiences.