Socialinio darbo praktinių gebėjimų lavinimas mokomąja praktika

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinio darbo praktinių gebėjimų lavinimas mokomąja praktika
Alternative Title:
Developing social work practical skills in the field practice
In the Journal:
Socialinis darbas. Patirtis ir metodai [Social Work. Experience and Methods]. 2010, [Nr.] 5, p. 85-94, 117
Summary / Abstract:

LTŠiandien mokymasis yra aktyvus procesas, kurio metu kuriamas patirtimi per praktiką grįstas žinojimas. Socialinio darbo praktika – neatsiejama socialinio darbo dalis. Studijų proceso metu atlikta praktika yra svarbus veiksnys. Socialinio darbo praktika – galimybė pasitikrinti gebėjimą pritaikyti teorines žinias praktiškai, atliekant socialinį darbą su individu, šeima ar maža grupe. Socialinis darbas grindžiamas ekologine sistemų teorija, žmogaus aplinkoje supratimu bei problemų sprendimo procesu, kaip baziniu praktikos modeliu. Mokymasis praktikos metu aktyvina studentą, skatina ieškoti atsakymų į kylančius klausimus, suprasti teorijos svarbą bei pritaikyti ją praktiškai. Vytauto Didžiojo universitete Socialinės gerovės fakultete socialinio darbo praktika vyksta šeštame bei septintame semestruose. Studijuodami studentai įgyja tvirtą teorinį pagrindą ir turi galimybę pritaikyti žinias praktikoje. Tyrime dalyvavo 94 studentai, studijuojantys socialinio darbo bakalauro neakivaizdinėse studijose. Tyrimas parodė, kad 47% respondentų sėkmingai taikė teorines žinias praktikoje. 85% tyrimo dalyvių teigia, jog praktikos metu įgijo naudingų profesinių žinių. Tyrimas atskleidė, kad respondentams geriausiai sekėsi ugdytis įgūdžius, kurie susiję su socialinio darbo etika ir vertybėmis. Socialinio darbo žinių ir gebėjimų derinimo proceso sėkmė labai priklauso ne tik nuo mokymosi proceso bei jo organizavimo, bet ir nuo žmogaus asmeninių savybių, motyvacijos bei noro tobulėti siekiant tapti profesionaliu socialiniu darbuotoju. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Socialinio darbo praktika; Socialinio darbo studentų mokymąsis praktikoje; Socialinio darbo studijos; Socialinis darbas; Studentų mokomoji praktika; Social work; Social work praktice; Social work studies; Student field practice activates; Students learning during practice.

ENNowadays learning is active process during which knowledge, based on experience obtained during field practice, is created. Social work practice is inseparable part of professional social work. Learning from experience is important as it is continuous process based on experience. Social work practice is a possibility for a student to improve his/her skills combining theoretical knowledge and practical skills while performing direct social work with an individual, family, small group. Social work is based on ecological system theory, on understanding a human being in his / her environment and on problem solving process as the main practice model. Learning during field practice activates a student, stimulates him/her to look for the answers to arisen questions, to understand importance of theory and apply it practically. While studying social work at Vytautas Magnus University, students perform field practice during sixth and seventh semesters. Students begin their field practice having theoretical knowledge and they have the possibility to integrate knowledge in practice. 94 part-time social work students participated in the research. The research has revealed that 47% of respondents were able to apply theoretical knowledge in practice successfully. 85% of research participants stated that during field placement they obtained useful professional knowledge. The research revealed that students in field practice most successfully develop skills related to social work ethics and values. The success of combining social work knowledge and skills depends not only on learning/teaching process but on student's personal features, his/ her motivation and wish to become a professional social worker. [text from author]

ISSN:
2029-0470; 2029-5820
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29717
Updated:
2018-12-17 12:52:06
Metrics:
Views: 61    Downloads: 18
Export: