Reviewing the scope of literacy. A case of scholarly identities

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Reviewing the scope of literacy. A case of scholarly identities
Alternative Title:
Raštingumo apmatai. Pavyzdys: tyrėjo tapatumas
In the Journal:
Socialinių mokslų studijos [Societal Studies]. 2011, Nr. 3 (1), p. 7-15
Summary / Abstract:

LTNors tradiciškai raštingumas siejamas su gebėjimu skaityti ir rašyti, tačiau šiuolaikiniame pasaulyje jis tampa reikšmingu ideologijų, politikos, sociologijos, psichologijos, technologijų, semiotikos ir kitų sričių tyrimo objektu bei nauju šių tyrinėjimo sričių terminu. Akademinėje literatūroje pasirodo multiraštingumo arba raštingumų sąvokos. Istoriškai raštingumas vis dar klasifikuojamas į elitinį, senąjį raštingumą ir masių, naująjį raštingumą. Tai itin plačiai taikytina anglofonijos šalyse. Kita vertus, anglų kalba technologijų bei žiniatinklio dėka galinga banga įsiveržė ir į masių raštingumą, ir į elitinį raštingumą, nes akademinės publikacijos didžia dalimi (70 proc. Thompson Reuters duomenų bazėje kaupiamų mokslo leidinių) rašomos ir spausdinamos angliškai. Todėl akademiniame pasaulyje raštingumą imama suprasti ir kaip gebėjimą skaityti bei rašyti anglų kalba. Šiame straipsnyje atliekama ankstesnio tyrimo (Tamošiūnienė, Darginavičienė, 2010) apžvalga, kurios metu buvo aptariami argumento formavimo būdai anglų kalbos rašiniuose, stojant į Mykolo Romerio universiteto doktorantūrą.Nagrinėjamų rašto darbų analizė parodė, kad žemesniais balais įvertintuose darbuose argumentavimo strategijos ir struktūros skiriasi nuo argumentavimo strategijų ir struktūrų, taikomų aukštais balais įvertintuose darbuose. Šiuose darbuose plačiau naudojami išlygos ir paramos elementai. Tačiau diskurso analizė argumento formavimo strategijose nerodo, jog prastesnių anglų kalbos rašinių autoriai priskirtini menkesnei raštingumo kategorijai. Jų priskirtinumas prie tradicinės raštingumo savybės konstruoti informaciją priežastingumo ašyje nekoreliuoja su bendru žemu rašto darbo įvertinimu. Tyrimo išvados gali būti nelabai pagrįstos ir patikimos, nes tirta nedaug darbų. Tačiau iškeltos hipotezės suformuoja pagrindą platesniems ir longitudiniams tyrimams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Argumentas; Bendrumo siekimas; Esse; Esė; Medijų raštingumas; Naujasis medijų raštingumas; Raštingumas; Affilation; Affiliation; Argument; Essay; Literacy; New media literacy.

ENLiteracy as a term has been approached and measured by many disciplines. Literacy has undergone many recent transformations with the emergence of the new technologies which facilitate access to literacy by many cultures previously dissociated from traditional reading and writing activities. The article gives an overview of the most recent research in this area, and looks at the re-invention of the university literacy concept which is tightly associated with the English language literacy. A case study of applicants’ essays for the doctoral study programme at Mykolas Romeris University is presented as a sample of literacy issues in the learning environment. [From the publication]

ISSN:
2029-2236; 2029-2244
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29687
Updated:
2019-01-20 18:20:52
Metrics:
Views: 31    Downloads: 3
Export: