Elektroninės sveikatos paslaugos ir jų poreikio vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Elektroninės sveikatos paslaugos ir jų poreikio vertinimas
Alternative Title:
E-health services and their requirements evaluation
In the Journal:
Verslas, vadyba ir studijos. 2010, Vol. 8, no. 1, p. 246-260
Summary / Abstract:

LTMokslinėje literatūroje pakanka informacijos apie elektroninės sveikatos (e. sveikatos) paslaugų teigiamą poveikį teikiamų paslaugų kokybei, prieinamumui, konkurencijos tarp paslaugų teikėjų didinimui, tačiau Lietuvoje dar niekas nemėgino įvertinti e. paslaugų (tiksliau, to, ką mes galėtume joms priskirti) realios apimties ir jų poreikio. Atliktas tyrimas Lietuvoje rodo, kad internetinius puslapius 2008 m. gruodžio mėnesį turėjo tik 38 % Lietuvoje dirbančių ligoninių. Internetinį tinklalapį turi tik didesnės arba didesniuose Lietuvos miestuose įsikūrusios ligoninės. Ambulatorines paslaugas teikiančių įmonių padėtis dar blogesnė. 2008 m. pabaigoje internetinį puslapį turėjo tik 12 % Lietuvoje ambulatorines paslaugas teikiančių sveikatos priežiūros įstaigų. 86 % respondentų naudojasi interneto paslaugomis, o tai sudaro realias galimybes e. sveikatos paslaugų poreikiui atsirasti. Paslaugos, kurių vartotojai pageidautų, yra šios: registracija pas specialistą internetu, informacija apie gydytojo kvalifikaciją ir darbo patirtį, apie pagrindines ligas ir jų simptomus, apie medikamentus ir jų poveikį, sveikos gyvensenos patarimai. Apklausoje dalyvavę respondentai taip pat nurodė, kad reikėtų daugiau informacijos apie teikiamas paslaugas ir jų kainas, siūlė pateikti informaciją apie įstaigos turimą medicininę įrangą ir aparatūrą, gydymo metodus. Sveikatos priežiūros įstaigos internetiniame puslapyje informaciją rekomenduojama klasifikuoti į keturias grupes: informaciją apie sveikatos priežiūros įstaigą, informaciją apie teikiamas paslaugas, informaciją apie įstaigoje dirbančius medicinos darbuotojus ir kitą informaciją.Reikšminiai žodžiai: Aptarnavimas; E-paslaugos; E-sveikata; Sveikatos priežiūra; E-health; E-health, health care, services; E-services; Health care.

ENScientific literature contains enough information about the positive effect of e-health services on the quality, access of provided services, the increase of the competition between service providers. However, so far, no one has tried to evaluate the actual scope of and demand for e-health services in Lithuania. The studies performed in Lithuania in December 2008 show that only 38% of the country hospitals have online websites. Only large hospitals located in the major Lithuanian cities have websites. The situation with the outpatient facilities is even worse. Only 12 % of these health care facilities had online services offered to the public according to the survey completed at the end of 2008. 86% of the respondents use Internet services, what opens real possibilities for the demand for e-health services to emerge. The services, which users would like to receive online, include the following: online registration for a visit to a specialist, information about the qualification and work experience of a doctor; information about main deceases and their symptoms, medicaments and their impact, healthy lifestyle recommendations. The respondents participating in the survey also indicated that more information about services and their prices should be provided as well as information about the equipment and devices and treatment methods of a health care institution should be accessible online. The information provided on the website of a health care institution should be classified into four groups: information about the health care institution, information about services it provides, information about medical employees working at this institution and other information.

ISSN:
1648-8156
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29525
Updated:
2023-05-10 10:45:41
Metrics:
Views: 31    Downloads: 4
Export: