LTElektroninės valdžios (e. valdžios) plėtra aktuali visoje Europoje, įskaitant Lietuvą. E. valdžios plėtros būtinybę bei aktualumą rodo ir tai, jog šalys, neplėtojančios e. valdžios, investuotojų vertinamos vis nepalankiau, nes tokio pobūdžio paslaugos kitose šalyse yra nuolat ir aktyviai plėtojamos. E. valdžios koncepcijoje (patvirtintoje 2002 m.) numatyta įgyvendinti daugelį projektų. Reikia pažymėti, kad iki šio laikotarpio atlikta nemažai darbų, tačiau taip pat pastebima dar gana daug e. valdžios plėtros planuose numatytų, bet neįgyvendintų uždavinių, neišspręstų problemų. Reikia pažymėti, kad pagrindinės e. valdžios plėtrą stabdančios kliūtys nesudaro prielaidų pasiekti viešojo administravimo sektoriaus strateginio tikslo – sukurti skaidrią, veiksmingą, nukreiptą į rezultatus ir tinkamą asmenų bei verslo aptarnavimą viešojo administravimo sistemą. Didelis vaidmuo įgyvendinant efektyvią e. valdžią tenka ir savivaldos institucijoms. Tyrimo tikslas – ištirti ir įvertinti savivaldos lygmeniu teikiamų elektroninių paslaugų kokybę. Siekiant įgyvendinti šį tikslą buvo iškelti tokie tyrimo uždaviniai: išanalizuoti elektroninės valdžios plėtros problemas, atlikti Lietuvos savivaldybių internetinių svetainių vertinimus, ištirti savivaldybių darbuotojų kompiuterinio raštingumo lygį ir remiantis tyrimų rezultatais išnagrinėti priežastis, ribojančias naudojimosi elektroninėmis paslaugomis galimybes. Tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė ir apibendrinimas, anketinė apklausa ir statistinis duomenų sisteminimas bei apdorojimas.Reikšminiai žodžiai: Aplinkosaugos sritis; Aplinkosaugos srityje; Aplinkosaugos teritorija; E-paslaugos; E-valdžia; Paslaugų kokybė; Savivalda; Vietos savivalda; E-government; E-services; Environmental area; Self-government; Services quality.
ENLithuanian public e-services at the level of municipalities are lagging behind the level of the central authorities. This is due to many factors, which leads to a slight lack of good position. A large proportion of the municipal authorities do not have e-service development strategies, or governing documents by the activities of the virtual space. It should be noted that this situation is in the part of central authorities too. This leads to the situation that the strategy aims are not fully realized. Although individual government institutions have been successful and effectively developing e-services, e.g. the State Tax Inspectorate is at the fifth level of public service. In order to improve the needs of society and citizens, a public service list was formed, whose services should be transferred as soon as possible to the virtual space, and provided with the levels of public e-services. The implementation of established goals can expect significant improvement in this area. Important, but still weak-moved to the virtual space of the public service areas is the environmental area. There has been no public e-service concept of environmental area in Lithuania yet. The article describes models of public e-services in the field of waste management. [text from author]