LTVis labiau greitėjantys pasaulio pokyčiai lėmė mobiliojo verslo kaip atskiros elektroninio verslo krypties atsiradimą ir plėtrą. Straipsnio tikslas – atlikti elektroninio (e. verslo) ir mobiliojo verslo (m. verslo) lyginamąją analizę. Atlikta e. verslo ir m. verslo lyginamoji analizė atskleidė pagrindinius šių verslo rūšių struktūros elementus ir sudarė prielaidas efektyviau ištirti bei palyginti e. verslo ir m. verslo skirtumus bei panašumus. Išanalizavus e. verslo sudedamąsias dalis ir jų ryšius, siūlomas koncepcinis e. verslo struktūros modelis, kurio pagrindu galėtų būti tarpusavio ryšiai tarp visų e. verslo dalyvių, ir galima išskirti dalyvaujančių subjektų tarpusavio sąveikos modelius. Išskyrus e. verslo sudedamąsias dalis, struktūrizuota ir m. verslo aplinka. Be daugelio autorių išskiriamų trijų m. verslo pagrindinių klasių, siūloma pridėti reguliavimo, socialinės aplinkos ir verslo vartotojų poreikių klases. M. verslo ir e. verslo gyvavimo ciklų analizė parodė, kad m. verslui yra būdinga daugelis e. verslo įsitvirtinimo rinkoje tendencijų. Atlikus detalesnę analizę prieita prie išvados, kad praktiškai visas e. verslo funkcijas galima perkelti į mobiliąją terpę, tačiau tik nedaug naujai atsirandančių m. verslo funkcijų galima perkelti į stacionarią elektroninę terpę. Siūloma įvairius aspektus apimanti m. verslo išskirtinumų funkcinė struktūra. Vykstant technologiniam progresui, vis daugiau naujų technologijų taikoma būtent m. versle, o e. verslui naudojamos technologijos lieka tos pačios.Reikšminiai žodžiai: E-verslas; Elektroninis verslas, mobilusis verslas, mobiliojo verslo pritaikomumas; Mobilaus verslo taikymas; Mobilus verslas; Electronic business, mobile business, mobile business applications.
ENRapid developments in mobile networks and wireless information systems nowadays are researched and adopted. Innovative business models are continually performing and could become a major benchmark in the electronic business field. Understanding them and attempting to design them are important issues. The differentiation of mobile business aspects from electronic business dimensions are a set of the parameters that set mobile business services to leading positions. One of the biggest partitive attributes between electronic mobile business applications is the working options of the user. Electronic business environment constrains the user work at the stationary position. Mobile business applications allow the user work in total mobility conditions. Also new network-based options can handle many of the services features, which can add value to mobile business services. Mobile business is the result of the electronic business and information technologies evolution. For the value adding, mobile business services should take real advantage of electronic business services, with the opportunities of creating, configuring, integrating, upgrading, troubleshooting, and maintaining new business models. A variety of mobile business service offerings that could take advantage of electronic business are presented. A treatment is suggested to add value and differentiate mobile business services, so that they continue to remain profitable. [text from author]