Policijos pareigūnų užsienio kalbų mokymosi motyvai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Policijos pareigūnų užsienio kalbų mokymosi motyvai
Alternative Title:
Police officers’ motives to learn foreign languages
In the Journal:
Visuomenės saugumas ir viešoji tvarka [Public security and public order]. 2010, 4, p. 144-153
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama policijos pareigūnų užsienio kalbos mokymosi instrumentinė ir integracinė motyvacija, kuri yra būtina, tobulinant dalyko programą, gerinant specialistų žinių, mokėjimų ir įgūdžių kokybę. Tyrime dalyvavo policijos pareigūnai, studijuojantys pagal ištęstinių studijų programą. Jie atstovavo įvairioms darbo sritims ir turėjo skirtingus tarnybinius laipsnius. Tyrimo rezultatai parodė, kad besimokantieji turi ir instrumentinių, ir integracinių motyvų. Pareigūnai, turintys aukštesnį tarnybinį laipsnį turi didesnę integracinę motyvaciją mokytis užsienio kalbų. Lyginant pagal darbo sritis paaiškėjo, kad Kelių policijos ir Viešosios policijos patrulių rinktinės pareigūnai yra labiau instrumentiškai motyvuoti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Instrumentinė motyvacija; Integracinė motyvacija; Motyvacija; Motyvacija, instrumentinė motyvacija, integracinė motyvacija, užsienio kalbos gebėjimai; Užsienio kalbos gebėjimai; Foreign language skills; Instrumental motivation; Integrative motivation; Motivation; Motivation, instrumental motivation, integrative motivation, foreign language skills.

ENPrevious studies in foreign language contexts concluded that motivation contributes to successful foreign language learning. The paper overviews the most relevant foreign language motivation theories. This study gives a survey of students' motivation for learning foreign languages. It generalizes the results of the research made at Mykolas Romeris university Public Security faculty. Questionnaires were distributed to 158 students of extra-mural study programme who worked as police officers and represented different security sectors and ranks. The results show that Lithuanian police officers are both instrumentally and integratively motivated to learn foreign languages. Both motives are closely related and supplement each other. The officers' motivation to learn foreign languages depends on their needs and interests. However, there are some significant effects for ranks and security sectors on the officers' motivation towards foreign language learning. The study results show that police officers with a higher service rank are more integratively motivated to learn foreign languages, while officers with a lower rank are more practical. They learn foreign languages to perform their jobs efficiently and their instrumental motives towards foreign language learning are obvious. [From the publication]

ISSN:
2029-1701; 2335-2035
Related Publications:
Enciklopedinis edukologijos žodynas / Leonas Jovaiša. Vilnius : Gimtasis žodis, 2007. 335 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29464
Updated:
2018-12-17 12:51:37
Metrics:
Views: 28    Downloads: 6
Export: