LTNors termoviziniai tyrimai, naudojami statybos pramonėje, leidžia statybinėms įmonėms užtikrinti savo darbų kokybę, gyventojams atrasti jų būstų blogos šilumos izoliacijos, drėgmės kaupimosi vietas, sutaupyti šilumos energiją bei sumažinti šildymo sąnaudas, tačiau termovizinių tyrimų paslaugos paklausa nėra didelė. Tyrimo tikslas - ištirti socialinės ekonominės verslo aplinkos įtaką termovizinių tyrimų verslui. Termovizinių tyrimų verslo aplinką galima apibrėžti kaip verslo aplinką, apimančią tuos globalinės aplinkos ir makroaplinkos veiksnius, kurie veikia visą verslą, turi įtakos jo sėkmei ar nesėkmei, kurių verslo dalyvis negali kontroliuoti, bei tuos mikroaplinkos veiksnius, kurie tiesiogiai veikia termovizinių tyrimų dalyvį ir kuriems šio verslo dalyvis gali daryti įtaką. Atsižvelgiant į termovizinių tyrimų paslaugos specifiką, svarbūs ekonominės aplinkos veiksniai yra šalies bendrasis vidaus produktas, pirkėjų pajamos, kaupimo lygis, prekių kainų lygis, kredito gavimo galimybės, infliacija, nedarbas, statybos sektoriaus pagamintos produkcijos dydis, nekilnojamojo turto prekybos aktyvumas. Socialinės aplinkos veiksniai: gyventojų skaičius, gyventojų migracija, išsilavinimo lygis, profesija ir kvalifikacija, etniniai gyventojų struktūros pokyčiai, gyventojų požiūrių kaita, darbo jėgos judėjimas. Ekonomikos nuosmukis, didelė infliacija, mažėjantis darbo užmokestis ir dvigubai išaugęs nedarbo lygis, fizinių asmenų skiriamos lėšos ne pirmo būtinumo prekėms, smarkiai mažina fizinių asmenų paklausą termovizinių tyrimų paslaugoms.Reikšminiai žodžiai: Ekonominė aplinka; PESTLE; PESTLE analizė; Socialinė aplinka; Verslo aplinka; Business environment; Economic environment; PESTLE; Social environment.
ENAlthough thermography used in the construction industry allows construction companies to ensure their quality of work, people find their homes of poor thermal insulation, moisture retention and more effective to plan for repairs, to check the quality of work carried out by builders and trouble-shooting to save heat energy and reduce heating costs, but demand for thermography was not great. The aim of this article is to explore the socio-economic impact on the business environment of thermography business. The business environment of thermography research can be defined as the business environment including the global environment and macro-environmental factors which affect the entire business, its success or failure, which cannot be controlled by a business participant, as well as those micro-environmental factors, which directly influence the participant of thermographic research and which in turn may be influenced by the participant. Considering the specifics of thermographic research services, significant economic factors include the national gross domestic product, consumers’ revenues, the level of savings, the level of commodity prices, credit possibilities, inflation, unemployment, the amount of the construction production, the activeness of real property trade. The social factors include the number of residents, the migration of residents, the level of education, profession and qualification, ethnic changes in the structure of population, changes in residents’ attitudes, movement of labour force. The economic recession, high inflation rates, decreasing salaries and increasing unemployment rate as well as natural persons’ funds spent on commodities other than necessity goods significantly decrease natural persons’ demands for thermographic research services.