LTEtiški sprendimai skatina didesnį visuomenės pasitikėjimą įmone ir jos teikiama produkcija ar siūlomomis paslaugomis, padeda sukurti palankesnį įmonės įvaizdį, išlaikyti gerus santykius su rinkos dalyviais bei didina konkurencingumą. Šis tyrimas yra skirtas nustatyti, ar atskiri verslo etikos elementai daro įtaką paslaugų įmonės veiklos rezultatams. Buvo tikrinama prielaida, kad yra galimybė įvertinti atskirų etikos elementų įtakos dydį. Tyrimu nustatyta, kad, nors autoriai verslo etiką suvokia skirtingai, amžinos vertybės suprantamos ir priimtinos visiems. Verslo etika verslininko reikmėms adaptuoja duomenis apie pagrindines etikos sąvokas, dėsningumus, kolektyvinių santykių formavimą, dorovinių vertybių poveikį visuomenei ir darbo stiliaus moralinius reikalavimus. Etika ne tik padeda užmegzti ir išlaikyti naujus ryšius, bet ir, kaip parodo tyrimai, laimėti konkurencinėje kovoje. Etikos normų laikymąsi, kaip sėkmės garantą, pripažįsta dauguma labai skirtingai savo įmonės ekonominę būklę įvertinusių respondentų. Tačiau įmonės veiklos stabilumas ir etiška elgsena jo siekiant vertinama skirtingai. Daugelis respondentų pritarė nuomonei, kad etikos normų laikymasis daro įtaką įmonės įvaizdžiui, kartu formuoja visuomenės požiūrį į šią įmonę, nuo kurio priklauso jos pelnas, bei suteikia konkurencinio pranašumo. Verslo etika kartu su bendra įmonės strategija daro didelę įtaką paslaugų įmonės konkurencingumui, be to, galima paskaičiuoti atskirų verslo etikos elementų įtakos dydį paslaugų įmonės veiklos rezultatams.Reikšminiai žodžiai: Pelnas; Verslo etika; Verslo etika, verslo etikos elementai, pelnas, paslaugų organizacija; Verslo etikos elementai; Įmonės paslaugos; Business ethics; Business ethics elements; Business ethics, business ethics elements, profit, the service company; Profit; The service company.
ENThe article deals with interaction of segregated business ethics elements with service enterprises activity. To discover the interaction, business ethics has been differentiated to segregated elements and the influence of the segregated elements for main indexes of enterprises competitiveness discovered by correlation coefficients. Effective management is inseparable from ethics. The organization of ethical training in the company cannot just "wake" ethical awareness, and also of targeted individuals to shape their activities on matter-of-fact ethical justification, as modern ethics code object principles can be implemented not only for ethical training for staff, but also involving them in the company's code of ethics for development. The study showed that in Lithuania, so far, very few companies have their own ethic codes and employees not only do not participate in the production, but also little wise twig about their purpose. Calculations showed, that business ethics have direct impact on the corporate profits, it is clear that ethics is only an aid in order to achieve its goal. Although the overall company's revenue per year has increased substantially, ethical behavior may in itself be evocative. The strongest influence discovered was: commitment compliance with sales results, profit growth, and installation rates of innovations; guarantee of the reliable service information about earnings; information security assurance and leadership style for company's image. Also, some problems of implementation of business ethics at service enterprises were discovered. [text from author]