Požiūrio į užsienio produktus formavimo ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Požiūrio į užsienio produktus formavimo ypatumai
Alternative Title:
Peculiarities of attitude formation to foreign products
In the Journal:
Verslas, vadyba ir studijos. 2010, Vol. 8, no. 1, p. 109-121
Summary / Abstract:

LTPožiūrio formavimo paradigma yra vienas iš kertinių rinkodaros objektų. Tai daro įtakos vartotojų elgsenai, priimamos informacijos bei prekės ženklų ir produktų atrankai. Darbo tikslas: identifikuoti požiūrio į užsienio produktus formavimo ypatumus. Remiantis atlikta mokslinės literatūros analize, požiūrį formuojančių veiksnių yra daug, ir skirtingi autoriai juos išskiria skirtingus. Remiantis atlikta analize, yra galimos keturios požiūrio reikšmės: 1) teigiama; 2) neigiama; 3) indiferentiška; 4) ambivalentiška. Pirmosios dvi reikšmės yra klasikinės, trečioji rodo abejingumą, o ketvirtoji yra pirmųjų dviejų reikšmių samplaika, kai deklaruojamas vienas požiūris, o realybėje vyrauja priešingas. Atlikus mokslinės literatūros analizę, nustatyta, kad požiūris į užsienio produktus yra veikiamas visų požiūriui įtakos turinčių veiksnių. Tačiau atskleista, kad didelės įtakos turi ir kultūriniai aspektai: požiūris į užsienio produktus yra nulemtas ne tik įprastų jį formuojančių veiksnių, bet ir etnocentrizmo poveikio. Vartotojų etnocentrizmas gali būti priežastis, kodėl vartotojai, net neturintys su produktu susijusios tiesioginės patirties, turi išankstinius nusistatymus bei faktinius lūkesčius jo atžvilgiu. Požiūris į užsienio produktus dar priklauso ir nuo produkto kilmės šalies bei produkto kilmės šalies įvaizdžio, kas dažnai yra paremta tik kultūrine patirtimi bei komunikacija. Remiantis atliktais tyrimais, palankų požiūrį į užsienio produktus etnocentrizmu pasižymintiems vartotojams geriausia formuoti suteikiant jiems geros patirties.Reikšminiai žodžiai: Etnocentrizmas; Požiūrio formavimas; Požiūris; Užsienio produktai; Attitude; Attitude formation; Ethnocentrism; Foreign products.

ENNowadays the attitude formation is one of the most popular topics in marketing literature. However, in the scientific literature there are many publications, which exclude different factors. Despite this fact, in scientific literature there are not a lot of publications about attitude formation to foreign products. In this publication scientific literature analysis of attitude, attitude formation and ethnocentrism is accomplished. This publication discloses the main attributes of attitude formation to foreign products. According to the results, the customers' experience has the biggest influence on attitudes to foreign products. Also, it was found, that other attitude formation factors have an influence on attitude, but the influence is small when customers are ethnocentric. [text from author]

ISSN:
1648-8156
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29422
Updated:
2023-05-10 10:45:39
Metrics:
Views: 41    Downloads: 2
Export: