LTTarptautinė prekyba – sudėtingas socialinės ekonominės raidos reiškinys, pasižymintis dinamiškumu, besireiškiančiais daugialypiais pokyčiais. Straipsnyje siekiama atskleisti įmonių sugebėjimą plėtoti tarptautinę prekybą dabartinių iššūkių sąlygomis, palyginti skirtingose šalyse veikiančius ūkio subjektus, įvertinti, ar įmonės, atsižvelgdamos į naujas aplinkybes, sugeba adekvačiai reaguoti ir prisitaikyti. Pastebima, kad visoje Europos Sąjungos erdvėje susiformavo viena poerdvė, funkcionuojanti pagal bendrus standartus. Minėtoje poerdvėje, plėtojant tarptautinę prekybą, nėra aktyviai taikomos elektroninės komercijos technologijos. Palyginus gamybos ir prekybos įmones, nustatyta, kad Europos Sąjungos gamybos įmonės yra aktyvesnės parduodamos prekes užsienio rinkose, tačiau taip pat pastebėta, kad šios įmonės yra inertiškos ir dažniausiai taiko tradicinius tarptautinės prekybos plėtojimo būdus. Nustatyta, kad, nepriklausomai nuo to, kokie tarptautinės prekybos plėtojimo būdai yra taikomi, iš prekybos įmonių aktyviausiai tarptautinę prekybą vykdo didmeninės prekybos įmonės. Taip pat pastebėta, kad tarptautinei prekybai dėmesio stokojama prekybos įmonėse, turinčiose iki 9 darbuotojų bei nepriklausančiose didmeninės prekybos įmonėms. Tyrimo rezultatai rodo, kad Danijos ir Liuksemburgo gamybos įmonių aktyvumas yra išskirtinai reikšmingas ir svarbus vertinant tarptautinės prekybos plėtojimo perspektyvas. Šios įmonės aktyviausiai plėtoja tarptautinę prekybą bei geriausiai suderina įvairius tarptautinės prekybos plėtojimo būdus.Reikšminiai žodžiai: Apdirbamosios gamybos įmonės; Gamybos įmonės; Palyginimas; Prekybos įmonės; Tarptautinė prekyba; Comparison; International trade; Manufacturing enterprises; Trade enterprises.
ENNowadays importance of international trade is rising; new perspectives for enterprises to sell products at international markets are more significant. In the article theoretical and practical aspects of international trade development are analysed; European Union manufacturing and trade enterprises are compared; practice of manufacturing and trade enterprises activity for development of international trade are presented. The study results show that European Union manufacturing enterprises are more active in international trade than trade enterprises. Also research shows that within manufacturing enterprises Denmark and Luxembourg enterprises are the most active in selling products abroad and in using traditional and online international trade development methods. [text from author]