The Lithuanian way to inclusive education

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Anglų kalba / English
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
The Lithuanian way to inclusive education
Alternative Title:
Lietuvos kelias inkliuzinio ugdymo link
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2010, Nr. 2 (23), p. 158-166, 167-176 (anglų kalba)
Notes:
Originalus straipsnis anglų kalba.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama Lietuvos patirtis inkliuzinio ugdymo srityje nuo nepriklausomybės atgavimo. Siekiant atskleisti pokyčius šalyje, būtina aptarti keturis pagrindinius aspektus: teisinius, išorinės įtakos poveikį ir paramą, dabartines paramos struktūras neįgaliems vaikams ir galiausiai turimus duomenis apie pasiekimus. Straipsnis pagrįstas bendrais Lietuvos ir tarptautinių ekspertų atlikto tyrimo rezultatais bei įžvalgomis. Tyrimu buvo siekiama nustatyti ir aprašyti svarbiausius veiksnius, lėmusius pastarųjų 20 metų pokyčius Lietuvoje pereinant nuo medicininio defektologinio prie edukacinio ir žmogaus teisėmis grindžiamo požiūrio į inkliuziją. Pažymėtina tai, kad šie pokyčiai Lietuvoje vyko žymiai greičiau nei kaimyninėse šalyse, tokiose kaip Estija ir Latvija. Akivaizdu, kad Lietuvoje įvyko labai svarbios švietimo sistemos reformos. Nors švietimo sistema tapo labiau inkliuzinė vaikams, turintiems negalę, tačiau procesas vis dar nebaigtas. Lietuva inkliuzinio ugdymo srityje kontrastingai išsiskiria iš kitų kaimyninių buvusios Tarybų Sąjungos šalių. Šiuos pokyčius lėmė Lietuvos kultūrinės vertybės, taip pat žymi ir ilgalaikė techninė, finansinė ir politinė daugelio agentūrų ir organizacijų, taip pat tėvų ir specialistų parama. ŠMM buvo šios sistemos kūrimo lyderė. Svarbu paminėti, kad šalyje vis dar yra vietos specialiosioms mokykloms, ir turi praeiti dar tam tikras laikas, iki jos bus reorganizuotos į resursų centrus.Reikšminiai žodžiai: Inkliuzinis ugdymas, specialieji ugdymo(si) poreikiai; Inkliuzyvinis ugdymas; Specialieji ugdymo(si) poreikiai; Švietimo reforma; Incliusivical education; Inclusive education; Reform in education; Special educational needs; Special needs of education.

ENThe article analyses the Lithuanian in the field of inclusive education since the restoration of independence. In order to reveal the changes in the country, it is necessary to discuss four main aspects: legal, the impact of external influence and support, current structures of support for children with disabilities and, ultimately, available data on achievements. The article is based on the results and insights of a common survey carried out by Lithuanian and international experts. The objective of the study was to identify and describe the most important factors that preconditioned the changes over the recent 20 years in Lithuania during the transition from the medical defectological to educational and human rights-based approach to inclusion. It should be noted that these changes in Lithuania proceeded much faster than in neighbouring countries such as Estonia and Latvia. It is obvious that very important reforms of the education system took place in Lithuania. Although the education system has become more inclusive for children with disabilities, the process is still not finished. In the field of inclusive education, Lithuania is contrastingly different from other neighbouring countries of the former Soviet Union. These changes resulted from Lithuanian cultural values​​ and they also mark significant and long-term technical, financial and political support from many agencies and organisations as well as from parents and professionals. The Ministry of Education and Science has been the leader in the development of this system. It is important to mention that the country is still has local special schools, and some time has yet to pass before they will be reorganised into resource centres.

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29388
Updated:
2018-12-17 12:51:28
Metrics:
Views: 46    Downloads: 16
Export: