LTTeisinis išsilavinimas aukštojoje mokykloje yra tik teisininko išsilavinimo pradžia, kita vertus, tai yra praktikuojančius teisininkus vienijanti patirtis, todėl teisininkus rengiančios aukštosios mokyklos neabejotinai reikšmingai prisideda prie teisinės valstybės kūrimo, suteikdamos gebėjimus būsimiems teisėjams, pareigūnams, valstybės tarnautojams ir kitiems teisinės valstybės veikimui būtinas funkcijas atliekantiems asmenims bei formuodamos jų vertybines nuostatas. Poreikį tobulinti teisininkų rengimo praktiką lemia tiek pakitę visuomenės, tiek studijuojančiųjų lūkesčiai, taip pat nauji iššūkiai, būdingi visai aukštojo mokslo aplinkai, todėl autorės atliko analizę, į kokius gebėjimus tradiciškai orientuojasi teisinės studijos Lietuvoje, bei pateikė teisės studijų kokybės gerinimo gaires, atsižvelgdamos į pasaulines tendencijas. Pirmoje straipsnio dalyje analizuojama aukštojo mokslo kokybės samprata ir jos parametrai. Mokslinėje literatūroje, analizuojančioje aukštojo mokslo kokybę, pateikiami įvairūs kokybės apibrėžimai ir sampratos. Vis dėlto, straipsnio autorių nuomone, įvertinus mokslinius tyrimus bei atsižvelgiant į vykstančius pokyčius Europos aukštojo mokslo erdvėje, svarbiausias dėmesys tobulinant studijų kokybę turėtų būti skiriamas studijų rezultatams, t. y. kokius gebėjimus bei kompetencijas atitinkama studijų programa suteiks sėkmingai studijas užbaigusiam asmeniui. Antroji straipsnio dalis skirta adekvačių teisės studijų rezultatų identifikavimui remiantis pasauline patirtimi bei prielaidų jų tinkamam įgyvendinimui aptarimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Artes liberales; Bolonijos procesas; Studijų kokybė; Studijų kokybė,; Teisininko etika; Teisės studijos; Artes liberales; Bologna process; Bologna process,; Legal ethics; Legal studies; Quality of studies.
ENLegal education in a higher education institution is just the beginning of lawyer’s education, on the other hand, it is experience unifying practising lawyers, therefore, higher education institutions preparing lawyers undoubtedly significantly contribute to creation of the legal state grating abilities to future judges, officials, civil servants and other persons performing functions required for operation of the legal state and forming their moral values. The need to improve the practice of preparing lawyers is conditioned by changed expectations of both the society and students as well as new challenges typical to the whole higher education environment, therefore, authors performed the analysis on abilities which legal studies in Lithuania are traditionally oriented to and, having taken into account global trends, provided guidelines for improvement of the quality of legal studies. The first part of the article analyses the concept of the quality of higher education and its parameters. Various definitions and concepts of quality are given in scientific literature analyzing the quality of higher education. However, according to authors of the article, having assessed scientific research and taken into account on-going changes in the field of European higher education, the main focus in improvement of the quality of studies should be put on study results, i.e. what abilities and competences will be granted by a corresponding study programme to a person who has successfully completed studies. The second part of the article is devoted to the identification of adequate results of legal studies on the basis of global experience and to the discussion of assumptions for their proper implementation.