LTStraipsnyje nagrinėjamos Dainų švenčių Šokių dienos, pabrėžiant, kad jos atspindi lietuvių choreografijos ypatumus ir nacionalinį stilių. Autorė pateikia istorinę dainų švenčių apžvalgą nuo 1924 metų. Aptariami pirmieji masiškai šokti lietuvių liaudies šokiai, Pažymima, kad pirmosios šventės, kuriose tautiniai šokiai atlikti masiškai, nebuvo skirtos Dainų švenčių koncertams. Tačiau ilgainiui šokių šventės tapo sudedamąja Dainų švenčių dalimi, kuriose šokiams buvo skiriama atskira diena. Straipsnyje detaliai aptariamos visos pokario, sovietmečio, nepriklausomybės laikų dainų švenčių šokių dienos, analizuojama jų programa, skirtumai, naujovės. Plačiai analizuojama Lietuvos Tūkstantmečio dainų šventės šokių programa. Lyginant sovietmečio ir nepriklausomybės laikų dainų švenčių Šokių dienas, konstatuojama, kad pagrindinis skirtumas – kitokia švenčių režisūra, skiriasi šokių repertuaras. Pažymima, kad sovietinio laikotarpio švenčių repertuare buvo privalu rodyti ideologinius šokius. Kaip pagrindinius teigiamus skirtumus autorė mini tai, kad sovietinės Dainų šventės buvo geriau finansuojamos; tačiau nepriklausomoje Lietuvoje organizuojamos šventės vienija ne tik tautą, bet ir viso pasaulio lietuvius. Pabrėžiama, kad dauguma tautinių šokių kolektyvų vadovų mano, kad šokiai, kuriami specialiai Dainų šventėms, atrodo kur kas įspūdingiau ir gražiau, atliekant juos masiškai. Tačiau įdėtas darbo rezultatas mokant šiuos šokius yra labai trumpalaikis, kadangi vėliau šių šokių kolektyvų repertuare nelieka.Reikšminiai žodžiai: Dainų šventė, šokių diena; Dainų šventės; Folkloras, kultūra; Stilizuoti šokiai; Tautinis šokis; Šokis, tautinis šokis; Šokių diena; Dance; Dance day; Folk dance; Folklore, culture; National dance; Song festival; Song festivals; Stylized dances.
ENThe article analyses Dance days of the Song festivals, by highlighting that they reflect the peculiarities and national style of Lithuanian choreography. The author presents a historical review of song festivals since 1924. The first Lithuanian mass folk dances are discussed. The author notes that the first festivals with mass dances were not dedicated to song festivals. However, with time, dance festivals became an integral part of Song festivals with a separate day dedicated to dances. The article thoroughly discusses dance days of all song festivals organised after the war, during the Soviet period and in independent Lithuania. Their programme, differences and novelties are analysed. The programme of Lithuanian Millennium Song Festival is analysed. When comparing Dance days of the Soviet period and independent Lithuania, the author states that the main difference is different direction of festivals. The author notes that during the Soviet period, the programme of the festival had to include ideological dances. The main positive difference include better financing of the festival during the Soviet period, however, festivals organised in independent Lithuania unite not only the nation, but also Lithuanians across the whole world. The author also highlights that the majority of heads of dance ensembles believe that dances created specifically for song festivals are more impressive and professional. However, the results of these dances are very short, since these dances are not retained in ensembles’ repertoires.