LTKiekvienai aukštajai mokyklai būdingas kompleksas tradicinių bruožų, sąveikaujančių su moderniais aukštojo mokslo bruožais, sąlygoja ne tik sintezės, bet ir sandūros procesus, kai vystosi naujos kokybės arba atsiranda prieštaravimai, trukdantys plėtoti modernų aukštąjį mokslą. Išanalizuotas įvairių tyrinėtojų požiūris į studijų pedagoginę sistemą leidžia daryti prielaidą, kad nepakankamai atskleista probleminė situacija, atsirandanti tradicinėse studijų sistemose diegiant modernias studijų programas. Ši probleminė situacija ir analizuojama straipsnyje. Daroma prielaida, jog realizuojant visuomenės sveikatos bakalauro studijų pedagoginę sistemą esminių tradicinių ir modernių aukštojo mokslo bruožų sąveikos kontekste, atsiranda naujos kokybės ir prieštaravimai, sąlygojantys tam tikras pokyčių tendencijas. Tuo tikslu šiame straipsnyje sprendžiama mokslinė problema: kurios esminių tradicinių ir modernių aukštojo mokslo bruožų sąveikos kokybės padeda realizuoti modernią studijų sistemą, o kurios sąlygoja prieštaravimus, trukdančius atsirasti palankiai studijų pedagoginės sistemos realizavimo aplinkai. Straipsnį sudaro trys dalys: pirmoje dalyje aptariami bendrieji pedagoginės sistemos ir jos aplinkos aspektai; antroje analizuojama aukštosios mokyklos pedagoginė sistema; trečioje – apibūdinamos visuomenės sveikatos bakalauro studijų pedagoginės sistemos charakteristikos tradicinių ir modernių aukštojo mokslo bruožų sąveikos kontekste.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Pedagoginė sistema; Pedagoginė sistema, aukštasis mokslas; Educational system; Higher Education; Pedagogical system, higher education.
ENEvery university has a complex of traditional features interacting with modern features of higher education, which determines not only synthesis, but also junction processes, when new qualities develop or contradictions emerge, hindering the development of modern higher education. The analysis of the attitude of different researchers towards the educational system of studies indicates insufficient disclosure of the problem situation encountered when introducing modern study programmes to traditional study systems. This problem situation is examined by the article. An assumption is made that during the implementation of the educational system of bachelor studies of public health in the context of interaction of fundamental traditional and modern features of higher education, new qualities and contradictions emerge determining certain trends of changes. To that end, this article addresses a scientific problem: which qualities of the interaction among fundamental traditional and modern features of higher education help to implement a modern system of studies, and which determine contradictions hindering the emergence of a favourable environment for implementing the educational system of studies. The article consists of three parts: part one discusses general aspects of the educational system and its environment; part two examines the educational system of a university; part three defines characteristics of the educational system of bachelor studies of public health in the context of interaction of traditional and modern features of higher education.