The model of modern inovation influence to competitiveness at recession

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The model of modern inovation influence to competitiveness at recession
In the Journal:
European Integration Studies. 2009, No. 3, p. 210-217
Summary / Abstract:

LTGebėjimas gaminti novatorišką produktą naudojant pažangiausius metodus tampa dominuojančiu žinių visuomenės konkurencinio pranašumo šaltiniu. Straipsnyje nagrinėjama šiuolaikinių inovacijų įtaka įmonių konkurencingumui. Analizuojami įvairūs konkurencijos ir konkurencingumo modeliai. Tyrimo tikslas - nustatyti šiuolaikinių inovacijų įtaką konkurencingumui ir pasiūlyti inovacijų elementų sąveikos modelį su konkurencingumo kriterijais, taip pat pateikti pasiūlymus inovacijų ir konkurencingumo sąveikai gerinti. Tyrimas remiasi mokslinės literatūros logine analize, ataskaitomis, viešai skelbiamais statistiniais duomenimis ir kai kuria neskelbta tyrimo medžiaga (tik modelio formulavimui ir pasiūlymams). Tyrimo rezultatai rodo Lietuvos inovacinių įmonių svarbą Lietuvos ekonomikos konkurencingumui. Tai matosi iš inovacinių įmonių, tokių kaip UAB "Five Continents", UAB "Alna", UAB "Informacinių technologijų centras" veiklos analizės. Kadangi inovacijos yra vertinamos prieštaraujančiais aspektais, tokiais, kaip: naudingos ir rizikingos; tiriamas kaip reiškinys ir kaip procesas; aptariamas kaip technologinis ir socialinis reiškinys, visi aspektai turėtų būti kruopščiai analizuojami recesijos laikotarpiu. Straipsnyje pristatoma metodologija, kaip nustatyti tiesioginę ir netiesioginę inovacijų valdymo elementų įtaką atskiriems organizacinio konkurencingumo kriterijams. Taip pat detalizuojama kaip sustiprinti organizacijų veiklą nuosmukio metu ir rekomenduojama pirmiausia gerinant strategijas, pertvarkant personalo mokymus ir valdymą.Reikšminiai žodžiai: Inovacija; Inovacijos; Inovacijų ir konkurencingumo sąveika; Inovacijų modeliai,konkurencingumas; Inovatyvus modeliai; Inovatyvūs modeliai; Konkurencingumas; Competitiveness; Innovation; Innovative models; Interaction between innovations and competitiveness.

ENThe capability of creating innovative product by using the most advanced methods is becoming a dominant source of competitiveness advantage of knowledge society. The influence of modern innovations on the competitiveness of companies is discussed in the article. Various models of competition and competitiveness are analyzed. The purpose of the research is to determine the influence of modern innovations on competitiveness and offer the model of interaction of elements of innovation with the criterions of competitiveness, as well as to submit proposals to better the interaction of innovations and competitiveness. The research is based on the logical analysis of scientific literature, reports, public statistical data and some unpublished research material (only for formulation of model and proposals). The results of the research show the importance of Lithuania’s innovation companies for the economic competitiveness of Lithuania. This is seen from activity analysis of such innovation companies as UAB “Five Continents”, UAB “Alma”, UAB “Informacinių technologijų centras”. Because innovations are evaluated on such contradicting aspects as beneficial and risky; research as a phenomenon and as a process; and discussed as a technological and social phenomenon, then all of the aspects must be comprehensively analyzed during the period of recession. A methodology on how to determine direct and indirect influence of control elements of innovation on separate criterions of organizational competitiveness are introduced in the article. How to strengthen the activity of organizations during economic downfall is also detailed and it is recommended to do that by first of all bettering the strategies, rearranging the personnel training and management.

ISSN:
1822-8402
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29218
Updated:
2021-03-18 10:01:12
Metrics:
Views: 20    Downloads: 1
Export: