LTStraipsnyje į suaugusiųjų mokymosi aktyvinimą žvelgiama šiuolaikinės aukštosios mokyklos uždavinių kontekste: būtina nuolat skatinti besimokančiųjų veiklos motyvaciją, plėtoti jų kritinį mąstymą, savarankiškumą, kūrybiškumą, padėti įveikti prieštaravimus tarp naujos ir turimos patirties, suteikti saviraiškos priemonių. Besimokančiųjų universitetinėse studijose aktyvinimas plačiąja prasme – tai galimybė sėkmingai spręsti suaugusiųjų švietimo ir ugdymo demokratijai tikslus; siaurąja prasme – būdas suteikti realų pagrindą asmeniui mokytis visą gyvenimą, išlaikyti asmenybės tapatumą. Šiame straipsnyje išanalizuotos suaugusiųjų mokymosi aktyvinimo problemos filosofinės, psichologinės, andragoginės interpretacijos mokslinėje didaktinėje literatūroje. Atskleidžiamos suaugusiųjų mokymosi aktyvinimo universitetinėse studijose realijos, susijusios su būsimais andragogais. Pateikiamos suaugusiųjų mokymosi aktyvinimo plėtojimo rekomendacijos, kaip tobulinti studentų praktiką, garantuojant jų mokymosi sėkmę universitetinėse studijose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aktyvinimas; Aktyvumas; Suaugusiųjų mokymasis; Universitetinės studijos; , adult learning; Activation; Activity; Adult learning; University studies.
ENAn article in adult learning activation sees within the context of challenges in modern higher education: we must constantly intensify the activities of student motivation, develop their critical thinking, independence, creativity, assisting in overcoming the contradiction between the new and existing practices, providing with means for self-expression. Activation of learners in University studies in the broad sense the possibility to deal successfully with the goals in adult education and democracy training - in the narrow sense - a way to provide a realistic basis for a person to learn throughout ones life, to maintain personal identity. This article has analysed the activation of adult learning issues in philosophical, psychological and andragogical interpretations in scientific and didactic literature. It reveals the realities of the activation of adult learning at University studies by the approaches of future andragogs. It presents the adult learning activating development recommendations for the achievment of more improved student activation practices by ensuring their learing success at University studies. [From the publication]