DT and student’s application to tertiary studies and implementation for LLL

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
DT and student’s application to tertiary studies and implementation for LLL
Alternative Title:
  • Digital technologies and student’s application to tertiary studies and implementation for life long learning
  • Studentų įsijungimas į aukštąjį mokslą per skaitmenines technologijas bei visą gyvenimą trunkančio mokymosi įgyvendinimas
In the Journal:
Kalbų studijos [Studies About Languages]. 2004, Nr. 6, p. 86-90
Summary / Abstract:

LTPasaulinė ekonomika su nuolat besikeičiančiais darbo ar užimtumo modeliais sąlygoja vis didėjančią aukštojo mokslo svarbą. Norint sukurti lanksčią ugdymo paslaugų rinką, ypatingai svarbus „visą gyvenimą trunkančio“ mokymosi aspektas. Šis faktorius kartu su vis plačiau naudojamomis skaitmeninėmis technologijomis greičiausiai sukurs tinkamą mokymosi aplinką. Tačiau dėl žinių ir gebėjimų bei išprusimo nuotolinio mokymo naudojimo srityje stokos, šios technologijos nėra pakankamai išnaudojamos. Galimybių gausa kartu su gebėjimu savarankiškai mokytis padeda sukurti mokymosi aplinką, kur kiekvienas individas prisideda prie visą gyvenimą trunkančio mokymosi bei iš to gauna naudos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: SK; TU; Trečiojo laipsnio studijos; Viso gyvenimo mokymasis, mokymosi aplinka, aukštasis mokslas; DT; LLL; Life long learning, learning environment, high education; Tertiary studies.

ENThe global economy with its ever shifting employment patterns has led to an increasing emphasis on tertiary education in terms of the process of "life long learning" in order to create a flexible market of educational services. This factor combined with the ever-increasing expansion of DT (digital technologies) is likely to create a rich learning environment. However, because of the lack of both knowledge and skills, and culture in the field of using DT effectively, technologies are not used to their fullest potential. Ample opportunities, combined with skills of independent studies create possibilities for learning environment, where every individual both contributes, and benefits in a process of life long learning. The aim of this presentation is both to analyse features of learning in a contemporary society, and learning environments that can be used in order to facilitate learning in tertiary education. Results of the research that included literature analysis, quantitative (questionnaires) research and the qualitative (interviews) research: reflections on experiences of the authors are presented together with conclusions, which emphasize the role of people and their commitments in developing learning environments. [From the publication]

ISSN:
1648-2824; 2029-7203
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29168
Updated:
2018-12-17 11:24:46
Metrics:
Views: 26
Export: