LTStraipsnis skirtas Liudo Truikio (1904–1987) vietai lietuviško orientalizmo istorijoje ir Rytų motyvams dailininko scenografijos projektuose aptarti. Jame dėmesys sutelkiamas į įvairių Rytų kultūros, estetikos ir meno poveikio aspektų Truikio pasaulėžiūroje ir kūryboje išryškinimą. Šis dailininkas, kurio kūryboje orientalizmo dėmuo toks ryškus, yra unikalus ir kartu – nors tai ir paradoksalu – tipiškas savo kultūrai įsipareigojusio ir siauroje erdvėje aplinkybių užsklęsto menininko pavyzdys. Jo kūryboje ryšku itin gilus, savitas Rytų tautų meno tradicijų ir jų teikiamų meninės išraiškos galimybių menų sąveikos problemų sprendimui suvokimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dobužinskis; Lietuvių scenografija; Liudas Truikys; Menų sąveika; Opera; Orientalizmas; Rytų kultūros tradicijos; Rytų menas; Rytų įtakos; Scenografija; Truikys; Čiurlionis; Art's interplay; Arts Interplay; Dobužinskis; Eastern Influence; Eastern art; Eastern cultural traditions; Lithuanian scenography; Liudas Truikys; Opera; Orientalism; Scenography; Truikys; Čiurlionis.
ENThe article considers the significance of Liudas Truikys's (1904-1987) scenography projects in the history of Lithuanian Orientalism. It focuses on various Eastern culture elements in the Weltanschauung and art pieces of the artist. It qualifies the latter as a characteristic example of Lithuanian artist who was highly influenced by Eastern cultural traditions and graetly relayed on them while solving his own artistic problems. [From the publication]