LTVaikai turi teisę būti ginami nuo smurto ir prievartos, o valstybei visuomenė privalo įsipareigoti apsaugoti vaikus nuo šių skaudžių įvykių. Tačiau Lietuva pirmauja Europos Sąjungoje (ES) pagal valstybinėse institucijose augančių vaikų skaičių. Tai suponuoja probleminį klausimą: kokie yra esminiai vaiko teisių apsaugos sistemos tobulinimo prioritetai, siekiant, kad šią sistemą sudarančios valstybės institucijos kartu su kitomis organizacijomis bei visuomenės atstovais teiktų efektyvią pagalbą vaikui? Tyrimo tikslas – ištirti Lietuvos ir Šiaulių regiono savivaldybių vaiko teisių apsaugos sistemų situaciją bei pagrįsti esminius vaiko teisių apsaugos sistemos valdymo strateginius prioritetus regiono savivaldybėms. Straipsnyje išanalizuoti teoriniai strateginio vaiko teisių apsaugos sistemos valdymo aspektai, atlikta Lietuvos vaiko teisių apsaugos sistemos dabartinės situacijos, teisinės ir politinės bazės analizė. Pagal Šiaulių apskrities savivaldybių Vaiko teisių apsaugos skyrių ekspertų nuostatas apie vaikų teisių apsaugą ir situacijos bei teisinės bazės analizės rezultatus suformuoti ir pagrįsti vaiko teisių apsaugos sistemos veiklos prioritetai Šiaulių apskrities savivaldybėms. Šiaulių apskrities trijų savivaldybių Vaiko teisių apsaugos skyrių ekspertų nuostatos apie vaikų teisių apsaugą leido įvardyti, kokie pokyčiai laukiami vaiko teisių apsaugos sistemoje, ir kartu su situacijos bei teisinės bazės analize padėjo formuoti strateginius vaiko teisių apsaugos sistemos prioritetus Šiaulių apskrities savivaldybėms.Reikšminiai žodžiai: Socialinės rizikos šeima; Strateginiai prioritetai; Vaiko teisi apsaugos sistema; Vaiko teisių apsaugos sistema; Children's rights protection system; Childrens rights protection system; Families of social risk; Strategic priorities.
ENChildren have the right to be protected from violence and abuse, and the society must commit to the state to protect children from these painful events. However, Lithuania leads in the European Union (EU) according to the number of children living in state institutions. This presupposes an issue: what are essential priorities for improvement of the child rights protection system in order to make state institutions forming this system together with other organizations and public representatives provide effective support to the child? The objective of research – to examine the situation of child rights protection systems of Lithuania and Šiauliai region municipalities and to substantiate essential strategic priorities of the child rights protection system management for regional municipalities. The article analyses theoretical aspects of the strategic child rights protection system management, performs the analysis of the current situation, legal and political framework of the Lithuanian child rights protection system. Priorities for activities of the child rights protection system were formulated and substantiated for municipalities of Šiauliai County according to provisions of experts of Child Rights Protection Departments of municipalities of Šiauliai County on the protection of child rights as well as to results of the analysis of the situation and legal framework. Provisions of experts of Child Rights Protection Departments of three municipalities of Šiauliai County on the protection of child rights allowed to identify changes expected in the child rights protection system and, along with the analysis of the situation and legal framework, helped to form strategic priorities of the child rights protection system for municipalities of Šiauliai County.