LTReginos Šulskutės fotografijų ciklas „Seserys“ nurodo ne giminystės ryšius, o aplinkos, interesų bei kitų veiksnių formuojamų moterų tarpusavio artimumą. Šiuo ciklu pasakojama apie moters vidines būsenas, išgyvenimus, kurie atskleidžiami per veikėjų santykį su praeitimi, prisiminimais, pokalbiais su savimi, akistata su laiku. Subjektyviai išgyventas laikas atskleidžiamas ne tik per moters pajautas, bet ir filosofine laiko ir erdvės traktuote. Šiame straipsnyje apžvelgiamas fotografijų ciklas laiko ir erdvės požiūriu ir išryškinama moteriškoji kūrybos dimensija. Aptariamose fotografijose atsiskleidžia moteriškoji gyvenimo patirtis, savitas laiko ir erdvės suvokimas. Ciklo „Seserys“ fotografijų erdvė yra savotiškai iškreipta erdvė, neturinti analogo tikrovėje, todėl joje galimos laiko slinktys ir kelionės laiku. Dviejų fotografijų junginių principas šiame cikle leidžia kaitalioti fotografijų dalis. Keičiant vieną jos dalį kita, fotografinė tikrovė pasikeičia. Todėl iškeliami aktualūs probleminiai klausimai: Kas yra tikrovė? Kas yra fotografinė tikrovė? Koks šių tikrovių tarpusavio santykis ir kaip jos sąveikauja? Dviejų fotografijų junginiai sukuria „tekstą“, į kurį kūrėja patalpina save. Fotografija „Likimai“ yra vienintelė, kurioje atsiranda figūros fragmentas, nes į kitus fotografijų vaizdus patenka tik šešėlis. Kodėl? Todėl, kad autorė implikuoja save į erdvę taip, kad jos sugalvotos scenos yra jos pačios esaties atspindžiai. Kūryboje jai svarbiausia tai, ką gali pasakyti kitiems, nes tik tuomet surandamas bendrumas su tais, kurie atpažįsta save kitame.Reikšminiai žodžiai: Fotografija; Fotografijų ciklai; Moters pasaulis; Regina Šulskytė; Reginos Šulskytės fotografijų ciklas "Seserys"; Šiuolaikinė Lietuvos fotografija; Cntemporary Photography of Lithuania; Photographic cycle "The sisters" by Regina Šulskyte; Photographic cycles; Photography; Regina Šulskytė; Women's world.
ENThe photography cycle “Seserys” [Sisters] by Regina Šulskutė implies mutual closeness of women formed by the environment, interests and other factors rather than kinship. This cycle tells about a woman’s internal states and experiences that are revealed through the characters’ relationship with the past, recollections, conversations with self and confrontation with time. Subjectively experienced time is revealed not only through a woman’s sensations, but also through a philosophical treatment of time and space. This paper overviews the photography cycle in terms of time and space and highlights the feminine dimension of creation. The photographs reveal the feminine life experience and peculiar perception of time and space. The space of the cycle “Seserys” is kind of distorted space which has no analogues in reality; therefore, it makes time slips and time travel possible. The principle of two photograph combinations in this cycle allows alternating parts of photographs. When one part is replaced by another, photographic reality changes. Therefore, relevant problem questions are put: What is reality? What is photographic reality? What is the interrelation of these realities and how they interact? Two-photograph combinations create a “text” that contains the creator. The photograph “Destinies” is the only one that contains a fragment of a figure; all other photographs depict only shadows. Why? It is because the author implicates herself in the space in such a way that the scenes conceived by her are the reflections of her being. For her it is most important what she can tell others, because only then she can find fellow-feeling with those who recognise themselves in others.