Studijoms, darbui ir šeimai palankios aplinkos kūrimas universitete : studentų požiūris

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studijoms, darbui ir šeimai palankios aplinkos kūrimas universitete: studentų požiūris
Alternative Title:
Creating at university the environment friendly for studies, students' employment, and family: approach of students
In the Journal:
Lyčių studijos ir tyrimai. 2011, 9, p. 29-51
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomi projekto ir tyrimo, atlikto Šiaulių universitete, rezultatai ir išvados. Šeimai ir studijoms palankios organizacinės kultūros inovacinės priemonės išbandytos universitete, siekiant sukurti ne tik darbuotojams palankesnę profesinių ir šeimos pareigų derinimo aplinką, bet besimokantiems ir dėl ribotų ekonominių išteklių dirbantiems studentams kokybiškiau derinti studijas ir darbą ir/ar šeimą. Sukurtu klausimynu apie studijų, šeimos ir darbo vaidmenų derinimo patirtis, galimybes ir prioritetus universitete apklausti 167 Šiaulių universiteto nuolatinių ir ištęstinių studijų studentai. Duomenys ir jų interpretacijos atskleidžia, kad dauguma apklaustų studentų yra iš esmės nusiteikę pozityviai dėl šeimos ir studijų priemonių tobulinimo organizacijoje. Patraukliausios studijų ir darbo derinimo priemonės – dėstytojų geranoriškumas dirbančių studentų atžvilgiu, laisvas lankomumas ir individualaus studijų grafiko, individualios studijų programos administravimo galimybės. Apskritai studijų ir darbo derinimo priemonių visuma aktualesnė magistratūroje ir neakivaizdžiai studijuojantiems studentams. Dėstytojų geranoriškumo dirbančių studentų atžvilgiu ribos ir atsakomybė tampa problemiška siekiant studijų kokybės. Patraukliausios studijų ir šeimos derinimo priemonės susijusios su palankesniu dėstytojų požiūriu į vaikus auginančius studentus, studentų atsakomybe už savo studijų kokybę bei finansinio skatinimo priemonėmis (stipendijos, mažesni mokesčiai, studentų paramos fondo steigimas). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbo ir šeimos vaidmenų derinimas; Darbo ir šeimos vaidmenų derinimas organizacijoje; Darbui ir šeimai palanki organizacija; Lyčių vaidmenys darbe ir šeimoje; Studijos; Studijos, darbui ir šeimai palanki organizacija, dirbančio studento(-ės) studijų,; Universitetas; Family and studies measures at an organization; Family-friendly organization; Gender roles in family and work; Reconciliation of study, family and professional life; Studies; University; Work and family-friendly organization; Working students.

ENThe article presents results and conclusions of a project and research performed in Šiauliai University. Innovative measures of the organizational culture favourable to the family and studies were tested in the university seeking to create a more favourable environment for the combination of professional and family duties not only for employees, but also for the higher-quality combination of studies and work and/or family for students and students working due to limited economic resources. 167 full-time and part-time students of Šiauliai University were interviewed at the university using a questionnaire about experience, possibilities and priorities of combining roles of studies, family and work. Data and their interpretations reveal that most surveyed students are generally positively oriented towards the improvement of family and study measures in the organization. Most attractive measures for combining studies and work are goodwill of teachers to working students, free attendance and possibilities for administration of an individual study schedule, individual study programme. In general, the whole range of measures for combining studies and work is more relevant to post-graduate and part-time students. Limits of goodwill of teachers to working students and their responsibility become a problem when seeking the quality of studies. Most attractive measures for combining studies and family related to a more favourable attitude of teachers towards students raising children, to responsibility of students for the quality of their studies and financial incentives (scholarships, lower fees, establishment of the student support fund).

ISSN:
1822-6310
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28929
Updated:
2020-09-22 19:53:23
Metrics:
Views: 54    Downloads: 6
Export: