LTInternete nesunkiai randami vestuvių apeigų scenarijai, jų interpretacijos, komentarai. Šiame darbe siekiama pažvelgti į šį informacijos šaltinį ir išsiaiškinti, kaip lietuviškas vestuvių tradicijas ir naujoves įvardija bei taiko forumų dalyvės(-ai). Internetinių forumų tekstai atskleidžia, kaip kuriamos reikšmės ir kaip jomis mainomasi, t. y. kaip konstruojamos kultūros sistemos, kaip išlaikomas ir modifikuojamas tapatumas. Vis dažniau forumo dalyviai tradicijas vertina pagal jų reikšmes, perima tas, kurios mano esančios reikšmingos jų gyvenime, realiai atitinka jų nuostatas. „Tradicinėmis“ vestuvėmis žmonės paprastai vadina apeigas, perimtas iš tėvų, nors, kaip rodo internetinių forumų tekstai, vis dažniau „tradicija“ laikoma vestuvių puota su apeigomis. Todėl ir naujas praktikas jaunimas įvardija kaip „tradicines“ apeigas. Į šią kategoriją papuola dar XX a. antrojoje pusėje taikytos praktikos: važiavimas ir nuotakos nešimas per tiltus, židinio uždegimas, jaunųjų išbandymai, taip pat naujesnės praktikos: nuotakos puokštės ar keliaraiščio metimas, torto pjaustymas ir tėvo funkcija atvedant nuotaką prie altoriaus. Naujove vadinamas balandžių, fejerverkų ar balionų paleidimas, kaip ir barstymas žiedlapiais. Nors forumo dalyviai supranta, jog didesnė dalis naujovių yra amerikietiškos ar kitų šalių papročiai, tačiau jiems tai neturi didesnės reikšmės. Palyginti nedaug forumo dalyvių pabrėžė lietuviškos apeigų kilmės svarbą. Toks sinkretinis apeigų pasirinkimas rodo naujai konstruojamą tapatumą.Reikšminiai žodžiai: Apeigos; Forumas; Identifikavimas; Internetas; Interneto forumai; Tapatumai; Tradicijos; Transformacija; Vertinimas; Vestuvių apeigos; Vestuvės; Assessment; Forum; Identification; Identities; Internet; Internet forums; Lithuania; Rituals; Traditions; Transformation; Wedding; Wedding rituals.
ENPeople create various discourses, in the internet’s virtual space and share their experiences, thus forming a new perception that is adjusted in reality. In the internet people provide wedding scenarios, their interpretations, as well as comments on how the participants of the forums practice Lithuanian wedding traditions and innovations, i.e. how the rituals are understood and implemented today. The article attempts to analyze the attitudes expressed in the internet, creating a new understanding reflecting real events. The article pays more attention to the attitudes of ordinary people and not of the researchers of traditions or of their conservative adherents. People usually call traditions wedding rituals adopted from parents, "as they did in old days". However, the new practices of the youth are also considered to be traditions. They include the practices which were considered as new at the end of the 20th century: carrying the bride over a bridge, lighting the fireplace, tests for the newlyweds. Also it includes new actions such as the bride throwing her bouquet or garter, the slicing of the cake, and only the father accompanying his daughter to the altar. The release of pigeons, fireworks, balloons, scattering of blossoms are other new practices. People know but are not concerned that the majority of the new customs are from America or other countries. Only a few women emphasized the importance of the Lithuanian origin of the rituals. Even though people receive information from various sources and hear different attitudes, they evaluate the information received in the internet according to their own perception and take such symbolic actions which are acceptable in the situation depending on family relations. [From the publication]