Personalo valdymas bibliotekos reputacijos vadyboje : Lietuvos apskričių viešųjų bibliotekų tyrimo rezultatų pristatymas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Personalo valdymas bibliotekos reputacijos vadyboje: Lietuvos apskričių viešųjų bibliotekų tyrimo rezultatų pristatymas
Alternative Title:
Role of personnel management in library reputation management
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2011, t. 55, p. 19-31
Summary / Abstract:

LTVienas dabar aktualių klausimų – rūpinimasis organizacijos reputacija ir jos palaikymu. Kalbant apie tai užmirštamos valstybines bei viešosios organizacijos. 2010 m. atliktu tyrimu buvo įvertintas personalo valdymas Lietuvos apskričių viešųjų bibliotekų reputacijos vadyboje ir padarytos išvados: 1. Bibliotekos rūpinasi savo darbuotojais, pasirenkami įvairūs personalo valdymo elementai pagal galimybes juos motyvuoja, suvokiama intelektinio kapitalo svarba ir nauda organizacijai. Naudojamos vidinės komunikacijos priemonės – pasiekiama, kad vyktų abipusė darbuotojų ir administracijos komunikacija, o tinkama komunikacija būtų naudinga visai organizacijai, nes motyvuotas, patenkintas savo darbu žmogus gerai atsiliepia apie organizaciją, tinkamai aptarnauja vartotojus, pateikia kokybiškus produktus ir kt. Kuriant reputacijos vadybos strategiją yra naudojamas parengtas komunikacijos su darbuotojais planas, o į visą organizacijos vykdomą veiklą yra įtraukiami darbuotojai. 2. Straipsnyje siūloma reputacijos valdymo schema gali būti tik rekomenduojama bibliotekoms kaip viena iš galimų. Tyrimas rodo, jog iš dalies ji jau yra taikoma, todėl gal būtų tinkama ir kitoms bibliotekoms. 3. Ekspertai prognozuoja, kad ateityje požiūris į bibliotekos reputacijos vadybą keisis. Vis labiau bus pabrėžiama komunikacijos svarba. Siekiant suvaldyti bibliotekos reputaciją svarbiausia – geros paslaugos, kurias teikia profesionalūs, kvalifikuoti specialistai. Reputacijos vadybos klausimas bibliotekoms bus vis aktualesnis, todėl verta planuoti, kaip šį neapčiuopiamąjį išteklių valdyti.Reikšminiai žodžiai: Bibliotekos reputacijos vadyba; Personalo valdymas; Reputacijos vadyba; Library reputation management; Personal management; Personnel management; Personnel management (human resource management); Reputation management.

ENCaring for the organization's reputation, its furtherance is among the questions of the day. It is determined by the aim to survive in the ever-changing society, to engage the existing and potential customers in services or products, to increase the trust in services of all interested parties. It is believed that caring for the organization's reputation is of utmost importance only for private and business organizations, thus forgetting public organizations. This article focuses on public institutions – libraries – while analyzing the problem through the profile of human resource management, using the model of Lithuanian county public libraries. [text from author]

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Public image and reputation management : retrospective and actualities / Petras Oržekauskas, Ingrida Šmaižienė. Viešoji politika ir administravimas. 2007, Nr. 19, p. 90-97.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28904
Updated:
2018-12-17 12:58:14
Metrics:
Views: 24    Downloads: 6
Export: