LTStraipsnyje diskutuojama, kaip aukštasis mokslas gali įgyvendinti plataus profilio kvalifikuoto specialisto bei pilietiškai angažuotos asmenybės rengimo idėją. Šiame kontekste pristatomas empirinio tyrimo, atlikto Šiaurės Lietuvos aukštojo mokslo institucijose (Šiaulių universitete, Šiaulių ir Panevėžio kolegijose), rezultatai, gauti taikant inovatyvų Mokymosi tarnaujant bendruomenėms (kooperuotų studijų) metodą. Pirmojoje straipsnio dalyje atskleidžiami esminiai Mokymosi tarnaujant bendruomenėms koncepcijos bruožai, edukaciniai ypatumai bei mokymosi rezultatai. Antrojoje straipsnio dalyje pristatoma Mokymosi tarnaujant bendruomenėms adaptacijos Lietuvoje patirtis. 2006–2008 metais realizuotas projektas „Sėkmingos studentų karjeros plėtotė diegiant inovatyvų Kooperuotų studijų metodą (KOOPERIA)“ siekė adaptuoti ir įdiegti inovatyvų mokymąsi tarnaujant bendruomenėms Šiaurės Lietuvos regiono aukštojo mokslo institucijose. Siekiant adaptuoti šį metodą Lietuvos sąlygoms, pasiūlytas kooperuotų studijų terminas, pabrėžiant ne tarnystę ir paslaugų teikimą, o socialinių dalininkų ir aukštųjų mokyklų bendradarbiavimą, taip pat integraciją su kitais mokymosi metodais (kooperuotu mokymusi – cooperative learning). Šalia metodo adaptacijos proceso buvo vykdomas mokslinis tyrimas, kurio tikslas – įvertinti metodo edukacinį poveikį visoms dalyvių grupėms (dėstytojams, studentams ir bendruomenėms), atskleidžiant pedagogines ir institucines metodo diegimo aplinkybes.Reikšminiai žodžiai: Kooperuotos studijos; Mokymasis tarnaujant bendruomenei; Mokymosi tarnaujant bendruomenei metodas; Patirtinis mokymasis; Refleksyvumas; Švietimo poveikis; Cooperative studies; Educational impact; Experiential learning; Reflexivity; Service-learning; Service-learning method.
ENThe article discusses how higher education may put the idea of educating a qualified specialist of a wide profile and a civic-minded personality into practice. It presents the results of empirical research carried out at higher education institutions in Northern Lithuania (Siauliai University, Siauliai State College and Panevezys College) with reference to innovative method of service-learning. The aim of the research was to evaluate the educational impact of this method on all target groups (teachers, students and communities) by revealing the pedagogical and institutional circumstances of its implementation. The article provides a detailed presentation of the service-learning as a concept and method. It also presents the survey results revealing the advantages of the method that contribute to the success of the integrated development of professional and citizenship skills. Service-learning provides opportunities to combine learning in academic and social environments, thus considering the importance of liberal education, cognitive, social, and pragmatic constructivism in developing students' skills for professional and social life. [From the publication]