LTStraipsnyje pabrėžiama mokymosi mokytis kompetencijos formavimo(si) svarba siekiant įgyvendinti visą gyvenimą trunkančio mokymosi idėjas, analizuojamas aukštesniųjų klasių mokinių ir pirmo kurso studentų požiūris į veiksnius, darančius poveikį šio fenomeno vystymuisi ir plėtotei. Mokymosi mokytis kompetencijos ugdymo(si) prioritetai išryškinami Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos švietimo dokumentuose, mokslo darbuose, kuriuose gilinamasi į savarankiško, savivadaus, savireguliuojančio, autonominio mokymosi, padėjusio pamatus mokymosi mokytis idėjų atsiradimui ir plėtrai, problemas. Todėl tyrimo metu buvo svarbu išsiaiškinti, kaip mokymąsi mokytis užsienio kalbos mokymosi pagrindu supranta aukštesniųjų klasių mokiniai ir pirmo kurso studentai, taikytas kokybinis tyrimas pateikiant atviro tipo klausimą: „Man atrodo, kad mokymasis mokytis yra ..., nes ...“. Tyrimo metu, kuriame dalyvavo įvairių Lietuvos universitetų studentai (356) ir įvairių Lietuvos mokyklų mokiniai (333), nustatyta, kad respondentai mąstydami apie mokymąsi mokytis užsienio kalba, šį mokymąsi sieja su įvairiais mokymo(si) proceso aspektais. Analizuojant tyrimo rezultatus išryškėjo 5 kategorijos (perkeliamieji gebėjimai; efektyvi priemonė; ieškojimas, atradimas, tobulėjimas; strateginis, prasmingas mokymasis; nereikalingas dalykas), kurios buvo konkretizuojamos 12 subkategorijų. Vadinasi, mokiniai ir studentai mokymąsi mokytis sieja su efektyvia priemone, padedančia pagerinti pasiekimus ir taupančia mokymosi laiko sąnaudas; refleksijos, tobulėjimo priemone, menu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Kriterijai; Mokiniai; Mokymasis mokytis; Studentai; Užsienio kalbos; Competences; Competencies; Criteria; Foreign languages; Learning to learn; Learning to study; Pupils; Students.
ENThe article emphasizes importance of the (self-)development of learning-to-learn competence for implementation of lifelong learning ideas, analyses attitude of senior pupils and first-year students towards factors affecting the development of this phenomenon. Priorities of the (self-)development of learning-to-learn competence are highlighted in educational documents of the European Union and the Republic of Lithuania, research works addressing problems of individual, self-directed, self-regulating, autonomous learning which laid foundations for emergence and development of learning-to-learn ideas. Therefore, during research it was important to find out how learning to learn on the basis of learning a foreign language is understood by senior pupils and first-year students, qualitative research was applied by providing open questions: “It seems to me that learning to learn is ... because ...”. Research, which involved students (356) of various Lithuanian universities and pupils (333) of various Lithuanian schools, found that, when thinking about learning to learn a foreign language, respondents associate this learning with various aspects of the teaching (learning) process. The analysis of research results revealed 5 categories (transferable skills; efficient tool; search, discovery, development; strategic, meaningful learning; unnecessary thing) which were defined concretely by 12 subcategories. Consequently, pupils and students associate learning to learn with an efficient tool helping to improve achievements and saving learning time; with a means of reflection, development, art.