LTŠiuolaikinės „gyvenimo kokybės“ sąvokos ištakų galima ieškoti įvairiose sociologijos ir psichologijos srityse. Jau kelis dešimtmečius tarptautinės organizacijos atlieka gyvenimo kokybės tyrimus. Lietuvoje tai dar gana nauja tyrimo sritis. Užsienio tyrimuose pastebėta, kad aukštosiose mokyklose studijuojančio jaunimo pasitenkinimas savo gyvenimo kokybe yra žemesnis nei visuomenės vidurkis, tačiau stinga studijų, nagrinėjančių ryšį tarp studentų subjektyvios gyvenimo kokybės ir pasitenkinimo savo studijomis vertinimo. Todėl šiame straipsnyje nagrinėjama studentų gyvenimo kokybė ir pasitenkinimas studijomis. Teorinis tyrimo pagrindas remiasi subjektyvios ir objektyvios gyvenimo kokybės teorijomis bei modeliais. Remiantis šiomis teorinėmis prielaidomis apibrėžtos pagrindinės empiriniame tyrime analizuotų indikatorių grupės: bendroji gyvenimo kokybė, situacinė gyvenimo kokybė, materialinės gyvenimo sąlygos ir psichoemocinė asmens būklė. Siekiant nustatyti studentų pasitenkinimą savo studijomis, pasitelktas anketavimo metodas. Tyrime naudotas 1982 m. Vokietijos Konstanco universiteto tyrėjų sudarytas klausimynas. Apklausa Lietuvoje atlikta 2009 m. lapkritį–gruodį, apklausoje dalyvavo 964 studentai (544 moterys ir 273 vyrai), reprezentuojantys keturių didžiųjų Lietuvos miestų universitetines ir neuniversitetines aukštąsias mokyklas. Duomenų analizei buvo naudoti ANOVA ir faktorinės analizės metodai.Reikšminiai žodžiai: Gyvenimo kokybė; Pasitenkinimas studijomis; Studentai; Studentų gyvenimo kokybė; Subjektyvi gyvenimo kokybė; Quality of life; Satisfaction with studies; Students; Subjective quality of life; Subjektive quality of life.
ENThis article analyzes student’s quality of life and their satisfaction with studies. The theoretical research model is based on the theories and models of subjective and objective quality of life. On the basis of the analysis of these theoretical attitudes, the main groups of empirical research indicators were distinguished: general quality of life, situational quality of life, material life conditions and psycho-emotional state. The questionnaire was presented to the students to measure their satisfaction with studies. It was prepared by the research group of Konstanz University in 1982 (Germany). The data for this study come from a students survey (conducted in November-December 2009) in Lithuania. The survey involved 964 respondents (544 women and 273 men), who represent university and non-university higher schools of major Lithuanian cities (Kaunas, Klaipeda, Siauliai and Vilnius). The methods of Factor analysis and ANOVA were used to analyze the data. The research has shown that various parameters of student’s quality of life affect significantly the quality evaluation of studies and teaching. When the hypotheses were checked, statistically reliable models were obtained in all the cases. [From the publication]