LTLietuvai plėtojant veiklą Europos Sąjungoje bei perimant naujausius mokslo ir studijų pasiekimus, kasmet vis daugiau ir daugiau studentų įsitraukia į studijų mainų programas. Straipsnyje nagrinėjama Mykolo Romerio universiteto Viešojo saugumo fakulteto mainų programos studentų tarpkultūrinio bendravimo patirtis. Apžvelgiami sunkumai, su kuriais susiduria studentai, išvykę dalinėms vieno semestro studijoms užsienio universitetuose, ir nurodomos pagrindinės šiuos sunkumus sukėlusios priežastys. Tyrimo rezultatai rodo, kad apie 68 % studentų dažnai ir aktyviai bendrauja su užsienio šalių studentais. Remiantis anketų duomenimis matyti, kad 74 % studentų patiria bendravimo sunkumus. Pagrindine priežastimi jie įvardija egzistuojančius tarpkultūrinius skirtumus ir žinių apie kitų šalių kultūrų įvairovę stoką, kultūros šoką. Kitos dažniausiai minimos priežastys yra užsienio kalbos žinių, motyvacijos, tolerancijos trūkumas. Išanalizavus tyrime dalyvavusių studentų apklausos rezultatus, akivaizdu, kad studentams būtina tobulinti tarpkultūrinę kompetenciją. Straipsnyje pateikiamos rekomendacijos, kaip pagerinti išvykstančiųjų studijuoti svetur tarpkultūrinio ir tarpasmeninio bendravimo įgūdžius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Individualaus bendravimo įgūdžiai; Kultūrinis šokas; Stereotipai; Studentų mainai; Tarpasmeniės komunikacijos įgūdžiai; Tarpkultūrinė komunikacija; Cultural shock; Intercultural communication; Interpersonal communication; Interpersonal communication skills; Stereotypes; Student exchange.
ENThe paper discusses the intercultural communication competence of Mykolas Romeris University exchange students who were studying at American, Finnish, Czech and German universities. The study explores the frequency of interactions between the exchange students and students from other countries; the difficulties they encountered and the reasons they attributed to these difficulties. Research results, derived from interviews and questionnaires, reveal that about 68 % of the exchange students communicated with students from other countries very frequently and more than 85 % of the respondents had at least one foreign friend. In this study, 74 % of the students reported they had faced difficulties when interacting with foreign students. Cultural differences were regarded as a significant reason to communication difficulties. One of the most notable difficulties was finding a suitable conversation topic to get the conversation going on. Many communicating difficulties derived from stereotypes against other cultures, culture shock and differences in politeness or misunderstandings of nonverbal communication. The paper formulates recommendations for good practice in helping students to develop effective skills of intercultural communication. [From the publication]