LTŽinių valdymo sistemos brandumas yra žinių valdymo sistemos kokybinė charakteristika, atskleidžianti sistemos išsivystymo būvį tam tikru momentu. Brandai pasiekti žinių valdymo sistema pereina tam tikrus etapus, kiekviename jų būdingas tam tikras sistemos brandumo lygis. Šio straipsnio tikslas yra pristatyti žinių valdymo sistemos brandumo modelį ir aprobuoti jį, įvertinant žinių valdymo sistemų raiškos ir brandumo lygį verslo įmonėse. Straipsnyje analizuojama organizacijos žinių valdymo sistemos brandumo koncepcija, pristatomas sukurtas žinių valdymo sistemos brandumo modelis ir atlikto empirinio tyrimo metodologija, analizuojami Lietuvos verslo įmonių žinių valdymo sistemų raiškos ir brandumo tyrimo rezultatai. Žinių valdymo sistemos brandumo tyrimo modelio aprobavimas Lietuvos verslo įmonėse atskleidė, kad net tais atvejais, kai organizacijose pripažįstama žinių valdymo svarba ir atpažįstami visi sociotechninės žinių valdymo sistemos struktūriniai elementai, kryptingas šių sistemų vystymas įmonėse paprastai nevyksta. Technologinė infrastruktūra išvystyta stipriau, nei socialiniai žinių valdymo sistemos aspektai. Strateginės lyderystės dimensijos brandumas riboja žinių valdymo proceso kokybinį lygį. Tyrime dalyvavusios organizacijos atskleidė panašias tendencijas žinių valdymo brandumo atžvilgiu. Jų žinių valdymo sistemos šiuo metu nėra aukšto brandumo ir daugeliu atvejų siekia antrą lygį, kuriam būdingas organizacijos vadovų ir darbuotojų žinių valdymo poreikio suvokimas, tačiau fragmentinis žinių valdymui tinkamų organizacinių sąlygų kūrimas.Reikšminiai žodžiai: Brandumas; Brandumo modelis; Žinių valdymas; Žinių valdymo sistema; Knowledge management; Knowledge management system; Management system; Maturity; Maturity model.
ENThe literature on knowledge management provides us with some maturity models elaborated by researchers and practitioners. However, a great number of existing models are criticized for lacking of systemic view to knowledge management. This paper treats that knowledge management may be perceived as a knowledge management system (KMS) which integrates the process of knowledge management and the enabling socio-technical context. The article presents a maturity model which shows how the qualitative development of the KMS is attained. The approbation of the proposed model in Lithuanian business companies indicates that this model can serve as a tool for assessing the level of expression and maturity of the KMS in the organization. [text from author]