LTOrganizacijų inovacinė kultūra yra neatskiriama organizacinės kultūros sudedamoji, sąlygojanti organizacijos inovatyvumą ir efektyvią veiklą kuriant pridėtinę vertę. Inovacinė kultūra tam tikra prasme siejasi ir su žinių valdymu organizacijoje. Kol kas nėra giliau atskleista, kaip inovacinė kultūra, jos sudėtiniai elementai siejasi su esminiais žinių valdymo procesais. Straipsnyje siekiama atsakyti: kokios sąsajos yra tarp inovacinės kultūros elementų bei žinių valdymo procesų, ypač akcentuojant žinių sklaidą; kuriuose elementuose ši sąveika ryškiausia; kaip praktiškai ši sąveika pasireiškia diegiant konkrečioje organizacijoje santykinio naujumo technologinę inovaciją? Atsakymų į klausimus ieškoma trijose straipsnio dalyse: pirmojoje koncentruojamasi į inovacinės kultūros konceptą, jo esminius elementus, ypač susijusius su žinių valdymo procesais, taip pat atskleidžiamas žinių virsmas inovacijomis. Antrojoje dalyje pateikiama tyrimo metodologija, kuri remiasi atvejo studijos strategija .Taikant šią strategiją, buvo analizuotas technologinės inovacijos – optinės prieigos tinklo kaip naujos kartos tinklo – diegimo vienoje didžiausių Lietuvos telekomunikacijų įmonių atvejis. Atvejo studijoje taikyti apklausos raštu bei organizacijos dokumentų analizė. Trečiojoje straipsnio dalyje analizuojami tyrimo rezultatai, atskleidžiant žinių sklaidos procesus per inovacinio projekto strategijos suvokimo, komunikacijos kanalų panaudojimo, bendradarbiavimo diegiant inovaciją prizmę.Reikšminiai žodžiai: Atvejo analizė; Inovacijų kultūra; Inovacijų kultūra, žinių valdymas, žinių sklaida, techologinės inovacijos, atvejo analizė; Technologinės inovacijos; Techologinės inovacijos; Žinių sklaida; Žinių valdymas; Case study; Innovative culture; Innovative culture, knowledge management, knowledge sharing, technological innovations, case study; Knowledge management; Knowledge sharing; Technological innovations.
ENInnovative culture as part of organisation culture is an important determinant of sustained innovativeness and effective performance of an organisation. Innovative culture is related to knowledge management too. So far, there is a lack of comprehensive analysis on how innovative culture, its compound elements relate to essential processes of knowledge management. Thus the article aims to answer the following issues: what are the relationships between elements of innovative culture and processes of knowledge management; in which elements the relationships are the most vivid; how does this interaction manifest practically in implementing a technological innovation of relative newness within a particular organization? These questions are answered in three parts of the article: the first part focuses on the concept of innovative culture, its key elements, especially those related to knowledge management processes, as well as the transformation of knowledge into innovations is revealed. The second part presents the research methodology, which is based on the case study strategy. By employing this strategy, the article analyses a technological innovation – installation of the optical access network as a new generation network at one of the largest telecommunication organizations in Lithuania. During the case study, the analysis of written survey and documents of the organisation were employed. The third part of the study analyses the results of the research by revealing the processes of knowledge dissemination through the prism of the perception of the innovative project strategy, use of communication channels and communication while introducing the innovation.