LTŠiame straipsnyje analizuojama refleksijos kaip integralios mokymosi mokytis kompetencijos dalies reikšmė suaugusio žmogaus ugdymosi procese. Šiuolaikinio pasaulio iššūkiai kelia naujus reikalavimus suaugusiam žmogui. Visuomenei senstant darbo rinkoje didėja vyresnio amžiaus žmonių, o augant migracijai - kitų tautybių atstovų. Technologiniai pokyčiai lemia aukštos kvalifikacijos darbuotojų poreikį. Žmogui, norinčiam sėkmingai dirbti profesijos srityje, nebepakanka vienos kompetencijos ir vienos kvalifikacijos. Vis svarbesnėmis tampa bendrosios kompetencijos (kompiuterinis raštingumas, užsienio kalba, verslumas, socialiniai įgūdžiai, mokymasis mokytis). Prisitaikyti prie pokyčių, atitikti keliamus reikalavimus gali tik nuolat besimokantis ir tobulėjantis žmogus. Didėja žmogaus atsakomybė už jo paties gyvenimą, nuolatinį mokymąsi ir visapusišką tobulėjimą. Vienas sėkmingo nuolatinio mokymosi elementas - mokėjimas mokytis. Sudėtinė mokymosi mokytis kompetencijos dalis suaugusiųjų mokymesi - mokymosi ir veiklos patirties refleksija, nes suaugęs žmogus iš kitų besimokančiųjų išsiskiria būtent patirties turėjimu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokymasis mokytis; Refleksija; Suaugusiųjų mokymasis; Learning to learn; Reflection; Adult education.
ENThis article analyses the reflection as the important integral part of learning to learn competence. The challenges of the contemporary world rise new requirements for adults. Numbers of senior people and migrants in the labour market are growing constantly. Technological changes require high qualified labour force. One competence is not enough for the person for effective professional work. Basic competences (IT literacy, foreign languages, entrepreneurship, social skills, learning to learn) become more and more important. Constant changes and requirements demand continuous personal development and learning. Self responsibility of the person for his/her life, continuous learning and development is increasing. One element of successful learning is ability to learn and one of basic aspects of learning to learn is reflection on one's learning experience. [From the publication]