LTStraipsnyje, remiantis mokslinės literatūros analize ir atlikta apklausa, nagrinėjama karjeros kompetencija ir jos sudedamosios dalys, atskleidžiama jų svarba planuojant karjeros perspektyvą, analizuojami šiuolaikinės karjeros kompetencijos dinamiškumo aspektai, tiriama, ar darbuotojai yra linkę reflektuoti ir planuoti savo karjeros perspektyvą ir kokios priežastys juos nuo to sustabdo. Siekiant atskleisti dėstytojų požiūrį į savo karjeros kompetenciją, karjeros planavimą, refleksijos naudojimą planuojant karjeros perspektyvas, 2009 m. atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 109 dėstytojai. Atlikta mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad asmeninės, socialinės, profesinės ir mokymosi kompetencijų sistema sudaro integruotą šiuolaikinės karjeros kompetenciją. Karjeros kompetencijos svarba didėja, vykstant technologiniam ir moksliniam progresui, todėl karjeros kompetencija turi būti vystoma nuolat, viso gyvenimo eigoje. Išskiriamos tokios karjeros kompetencijos savybės: pritaikomumas, tęstinumas, lankstumas, prieinamumas, perkeliamumas. Tyrimo rezultatai rodo, kad sėkmingas karjeros kilimas yra susijęs su individualiu lankstumu. Didžioji dėstytojų dalis reflektuoja apie savo karjerą, nors jie nelinkę jos planuoti arba nurodo tokias kliūtis kaip nepakankama kompetencija, pasitikėjimo savimi trūkumas, rizikos baimė susiduriant su naujais iššūkiais, patiriant nesėkmę ir kritiką. Tai leidžia kelti prielaidą, kad karjera ne visada susijusi su pasitenkinimu, sėkme, saviraiška, asmenybės raida.Reikšminiai žodžiai: Karjera; Kompetencija; Kompetencija, karjeros kompetencija, karjeros planavimo perspektyva; Profesinės veiklos planavimas; Career competence; Competence; Planning of career perspective; ]career competence.
ENAttempts are made in this article to reveal the essence of the process, related to the planning of career perspective, to highlight the aspect of dynamism in modern career competence, demonstrating importance and significance of its continuous development for planning of career perspective. Analysis is developed, introducing attitude of teachers and lecturers towards competence of their own career, its development and significance, planning perspective of one’s own career; towards reflection as basic peculiarity in development of one’s own career, planning its perspective, striving for higher qualitative level in the sphere of one’s own vocational activity. Results can be useful searching for ideas, optimal solutions for planning of own career perspective. [From the publication]