LTVienas svarbiausių sakralinių atvaizdų kulto veiksnių buvo surašyti ir priesaika paliudyti stebuklus bei malones, kurias prie stebuklingų paveikslų patyrė tikintieji. Spaudiniai padėjo plisti atvaizdo šlovei ir jį populiarino, pateikdami įrodymų apie jo antgamtinę galią ir veiksmingą tarpininkavimą kreipiantis į Dievą. Remiantis keliais šio tipo devociniais XVII ir XVIII a. spaudiniais, skirtais Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės Dievo Motinos paveikslams, straipsnyje siekiama parodyti nereliginę šių publikacijų vertę: spaudiniai liudija ne tik barokinį pamaldumą, bet ir to meto papročius, kartu įdomią ir vertingą istorinę informaciją, taip pat ir ikonografinę. Straipsnyje analizuojamas Vilniaus spaudinių turinys ir grafinė forma. [...] Tarp šiuose spaudiniuose esančių duomenų išskirtina ankstyva nuoroda apie Trakų parapinės bažnyčios vakarinės dalies bizantinę tapybą. [...] Taip pat pažymėtina žinia apie Budslavo bažnyčios sienas puošiančius apmušalus, detaliai aprašytos karo išprovokuotos Vilniaus bernardinių klajonės per maskviečių antpuolį, paminėti svetimšaliai Šv. Mykolo bažnyčios didžiojo altoriaus kūrėjai, aprašytos stebuklingo paveikslo puošmenos ir žinios apie kitus tuo metu Lietuvoje garsius atvaizdus [...]. Atskira problema yra ikonografiniai šaltiniai, dažnai vieninteliai, liudijantys pirminį paveikslo pavidalą ir papuošimus. Šie šaltiniai ypač vertingi tais atvejais, jei objektai nėra išlikę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Barokas; Devociniai atvaizdai; Grafika; Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė (LDK; Grand Duchy of Lithuania; GDL); Religiniai spaudiniai; Stebuklingas paveikslas; Stebuklingi paveikslai; Stebuklų knygą; Baroque; Devotional images; Engraving; Graphics; Miracle image; Miracles book; Miraculous images; Religious publications; The Grand Duchy of Lithuania.
ENOne of the most important factors in the cult of sacred images was to write down and testify under oath miracles and graces experienced by the believers in front of miraculous paintings. Prints helped to spread glory of the image and promote it by providing evidence of its supernatural power and effective mediation when resorting to God. On the basis of several devotional 17th c. and 18th c. prints of this type for paintings of the Mother of God of the Grand Duchy of Lithuania, the article seeks to show the non-religious value of these publication: the prints are evidence of not only baroque piety, but also of customs of those times, along with interesting and valuable historical information as well as iconographic information. The article analyses the content and graphical form of Vilnius prints. Singled out among data included in these prints should be an early reference regarding Byzantine painting of the Western part of Trakai parish church. Information about upholstery adorning walls of Budslav church should also be noted, wandering of Vilnius Bernardines caused by war during the muscovite attack is described in detail, foreign creators of the grand altar of St. Michael’s Church are mentioned, ornaments of the magical painting and knowledge about other images famous in Lithuania at that time are described . A separate problem is iconographic sources, often the only ones, evidencing the initial form and ornaments of the painting. These sources are particularly valuable in cases where objects are not preserved.