LTStraipsnyje siekiama nustatyti konkrečių visuomenės grupių kultūrinio kapitalo sąsajas su sėkmingu gyvenimu. Lyginant 1996 ir 2009 m. akademinio jaunimo nuostatas, atskleidžiama išsimokslinimo, kaip pagrindinio kultūrinio kapitalo rodiklio, įtaka galimos karjeros lūkesčiams. Remiantis 2004 m. Socialinių tyrimų instituto Stratifikacijos skyriaus Lietuvos gyventojų nuostatų tyrimo duomenimis, nagrinėjamos savęs priskyrimo konkrečiai visuomenės klasei ar sluoksniui sąsajos su kultūriniu ir meniniu kapitalu. Įvairių visuomenės grupių pagrindinis kultūrinio kapitalo rodiklis yra išsimokslinimas. Lietuvos akademinio jaunimo kultūrinio kapitalo raiška skiriasi pagal pasirinktą aukštąją mokyklą. Kaip rodo 2008-2009 mokslo metų akademinio jaunimo nuostatų tyrimai, sėkmingo gyvenimo lūkesčius su politine karjera, valdžia labiausiai sieja Vytauto Didžiojo universiteto studentai. Reprezentatyvaus 2004 m. tyrimo duomenimis, kuo žemesnė visuomenės klasė, su kuria tapatinasi Lietuvos gyventojai, tuo mažesnis jų kultūrinis, meninis kapitalas. Emigracinės nuostatos, ketinimai išvykti ilgesniam laikui susiję su aktyvesnių gyventojų grupių sėkmingo gyvenimo lūkesčiais.Reikšminiai žodžiai: Akademinis jaunimas; Išsimokslinimas; Išssimokslinimas; Kultūrinis kapitalas; Kultūrinis kapitalas, akademinis jaunimas,; Academic youth; Cultural capital; Cultural capital, academic youth, education; Education; Learning.
ENThe article is aimed at establishing the links of the cultural capital of specific social groups with successful life. When comparing opinions of academic youth of 1996 and 2009, the impact of education as the main indicator of cultural capital on further career expectations is revealed. According to the data of the research of Lithuanian residents’ attitudes performed in 2004 by the Stratification Department of the Institute of Social Research, the links of self-attribution to a specific social class or layer with cultural and artistic capital are analysed. The main indicator of cultural capital of various social groups is education. The expression of cultural capital of the Lithuanian academic youth differs according to the chosen school of higher education. As the research of attitudes of the academic youth of academic year 2008–2009 indicates, students of Vytautas Magnus University mostly relate their life expectations with political career and management. As the data of a representative research of 2004 indicate, the lower the social class Lithuanian residents attribute themselves with is, the lower is their cultural and artistic capita. Emigrational attitudes and intentions to leave for a longer period are related to successful life expectations of more active groups of residents.