LTVlado Drėmos dailės kūryba įvairialinkmė: tapyba, grafika, akvarelės, piešiniai, fotomontažai, koliažai, lėlės, scenografija, knygų ir periodikos leidinių dizainas. Dominuoja XX a. trečiojo dešimtmečio pabaigos ir ketvirtojo dešimtmečio darbai. Po Antrojo pasaulinio karo dailininko kūryba nebebuvo tokia įvairi ir gausi. Autorius atsidėjo dailės ir architektūros istorijos tyrimams, pedagogikai. Parodose jo kūriniai taip pat dažniau pasirodydavo jaunystės metais, XX a. trečiojo dešimtmečio pabaigoje ir ketvirtajame dešimtmetyje. Pirmą kartą išsamiai dailininko kūryba pristatyta 1980 m. jubiliejinėje parodoje, Vilniuje. Eksponuota tapyba, grafika, akvarelės, pastelės, apipavidalinti leidiniai, scenografija. Išleistas parodos katalogas, jame išspausdintos trisdešimt aštuonios eksponuotų kūrinių reprodukcijos. Jo dailės palikime neabejotinai vertingiausią dalį sudaro ankstyvoji konstruktyvizmo bruožų turinti tapyba, akvarelės, piešiniai ir XX a. ketvirtojo dešimtmečio bei karo metų grafika, knygų dizainas. Tai buvo ambicinga kūrybos pradžia, rodžiusi jauno kūrėjo meninius ketinimus kurti „naująjį meną“ ir didelę potenciją atsistoti į Lietuvos XX a. moderniosios dailės novatorių gretas. Kūrybinė aplinka, dailės studijų faktoriai tokios pradžios trajektoriją ir kūrybos linkmes gerokai pakoregavo. Jo fotomontažai, koliažai, lėlės, nors ir neišlikę, yra unikalūs autoriaus kūrybos idėjų, pomėgių ir veiklos liudytojai. V. Drėmos dailės kūryba leidžia laikyti jį stipriausiai ir originaliausiai atsiskleidusiu Kairiūkščio studijos auklėtiniu.Reikšminiai žodžiai: Art deco; Dailės kūryba; Konstriktyvizmas; Modernioji dailė; Stilistika; Vladas Drėma; Vytautas Kairiūkštis; XX a. I p. Vilniaus dailė; Art Deco; Constructivism; Modern art; Stylistics; Vilnius Fine art in the first half of the 20th century; Vladas Drėma; Vytautas Kairiūkštis.
ENThe article discusses Vladas Drėma artistic heritage. The discussion is not limited to his best known pieces of painting and graphic arts. For the first time, the reader is introduced with the entire heritage, which also includes water colors, drawings, photomontage, collage, puppets, designs for theatre, books and periodicals from the later 1920s and the 1930s. This is the most productive period of Drėma as artist, because after World War II he concentrated on research into the history of art and architecture as well as on teaching. The discussion of Drėmas entire artistic heritage allows grounding the relations between his works and ideas of his teacher Vytautas Kairiūkštis. The latter was initially influenced by Constructivism and later by Art Deco. The article concludes that paintings bearing features of Constructivism, graphics from the 1930s and the war years, as well as book designs constitute the most valuable part of Drėmas artistic heritage. Photomontages, collages, puppets, although being lost as physical objects, are unique testimonies to the artists’ creative ideas, pursuits and activities. In summary, Drėmas artistic works allow considering him the most mature and the most important student of Kairiūkštis studio. In addition, his artistic heritage is also distinguished by the later studies on the history of art and architecture. [From the publication]