LTLietuvos svečių apgyvendinimo srityje pastaruoju metu labai padidėjo darbuotojų kaita. Atsižvelgus į faktą, kad įsipareigojimas organizacijai yra atvirkščiai susijęs su darbuotojų kaita, straipsnio tikslas yra nustatyti darbuotojų įsipareigojimo organizacijai lygį, o taip pat didesnių įgaliojimų jiems suteikimą, kas gali būti laikoma priemone skatinti darbuotojų įsipareigojimą, bei nustatyti tarpusavio ryšį tarp darbuotojų įsipareigojimo ir įgaliojimų suteikimo. Lietuvos aukštesnio lygio viešbučių tyrimo rezultatai parodė, kad aptarnaujantį personalą daugiausia sudaro jauni (jaunesni nei 25 metų), gerai išsilavinę darbuotojai, turintys gana mažai įgaliojimų, kurie, jei jų pakankamai nemotyvuoti, yra linkę ieškoti kito darbo ne tik šioje šalyje, bet ir užsienyje. Šis faktas rodo, kad reikia skubiai imtis priemonių sustiprinti jų įsipareigojimus organizacijai. Kadangi tiek tęstinis, tiek emocinis prisirišimas prie organizacijos yra gana žemas tirtoje srityje, galima daryti prielaidą, kad esamo darbdavio palikimo kaštai yra gana žemi su klientais bendraujantiems darbuotojams; be to, nepanašu, kad jie pritartų kompanijos vertybėms. Viešbučių vadovai, prisiimdami didesnę atsakomybę ir daugiau investuodami į sąlygas, skatinančias įgalinimą organizacijoje, žymiai padidintų darbuotojų įsipareigojimą organizacijai, o tai savo ruožtu sumažintų darbuotojų kaitą ir prisidėtų prie organizacijos konkurencingumo rinkoje kūrimo.Reikšminiai žodžiai: Darbuotojai; Darbuotojų kaita; Organizacijos veikla; Organizacinė veikla; Organizacinė veikla, darbuotojai, darbuotojų kaita, įgalinimas, svetingumo verslo vadyba, Lietuva; Svetingumo vadyba; Viešbučių vadyba; Įgalinimas; Employee turnover; Employees; Empowerment; Hospitality management; Hospitality management, Lithuania; Lithuania; Organizational performance; Organizational performance, Employees, Employee turnover, Empowerment.
ENPurpose – Employee turnover has lately considerably increased in the Lithuanian hospitality industry. Given the fact that organizational commitment is negatively related to employee turnover, the research aim is to determine the level of employee organizational commitment as well as their empowerment, which can be viewed as a possible means of stimulating employee commitment, as well as the interrelationship between employee commitment and empowerment. Design/methodology/approach – A questionnaire survey was carried out among customer-contact employees of Lithuanian upscale (four and five star) hotels. Findings – The levels of both organizational commitment and organizational empowerment in Lithuanian upscale hotels are rather low, while the correlation between them is rather strong. This implies that improvement of conditions that foster empowerment would lead to a higher level of employee organizational commitment, especially the level of affective commitment that is of greater importance for the organization, as in this case commitment rests on common values and stimulates emotional attachment to the organization. Practical implications – This paper gives evidence that by developing certain organizational conditions Lithuanian hotel management may raise the level of employee empowerment and commitment, which in turn can lead to a decrease in employee turnover. Originality/value – The paper presents the state of employee commitment and empowerment levels in Lithuanian upscale hotels, and demonstrates an interrelationship between organisational commitment and employee empowerment.