Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Institucinio ugdymo ir adaptyvaus elgesio dermės modeliavimas
Alternative Title:
Modelling the coherence of institutional development and adaptive behaviour
Publication Data:
Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla, 2010.
Contents:
Įvadas — Adaptyvaus elgesio ugdymo(si) teoriniai aspektai — Adaptyvaus elgesio samprata — Institucinio ugdymo įstaigose gyvenančių paauglių adaptyvaus elgesio ugdymo(si) trikdžiai — Adaptyvaus elgesio ugdymo(si) ypatumai — Kompleksinis globos namuose gyvenančių paauglių adaptyvaus elgesio ugdymo(si) modelis — Adaptyvaus elgesio ugdymo(si) tyrimo metodologija ir metodai — Ugdomasis eksperimentas — Kokybiniai metodai — Adaptyvaus elgesio ugdymo(si) aktualumo pagrindimas — Adaptyvaus elgesio kaitos tendencijos — Eksperimentinės ir kontrolinės grupių požiūrio į savo elgesį ir santykius su bendraamžiais kaitos rezultatai — Eksperimentinės ir kontrolinės grupių elgesio ir emocinių sunkumų kaitos rezultatai — Eksperimentinės ir kontrolinės grupių kognityvinių ir elgesio strategijų kaitos rezultatai — Eksperimentinės ir kontrolinės grupių adaptyvaus elgesio kaitos rezultatai — Eksperimentinės ir kontrolinės grupių socialinės kompetencijos kaitos rezultatai — Eksperimentinės ir kontrolinės grupių socialinės psichologinės adaptacijos kaitos rezultatai — Adaptyvaus elgesio ugdymo(si) fenomeno raiška globos namuose: patirčių analizė — Globos namų darbuotojų sąveika su ugdytiniais — Santykių su suaugusiais stoka, formalių santykių dominavimas — Kaita, prieraišumo trūkumas — Tarpusavio santykių gerinimas — Pozityvus požiūris į ugdytinius — Darbuotojų požiūris į atliekamą veiklą ir pasitenkinimas ja — Darbo su globos namų auklėtiniais prasmės matymas — Pedagoginis pesimizmas — Palaikymo iš aplinkos trūkumas ir darbuotojų darbo neįvertinimas - vieni iš pedagoginį pesimizmą sąlygojančių veiksnių — Auklėjimas — Programų rengimas, ugdymo tobulinimas — Programų, užsiėmimų vykdymas — Užsiėmimų trūkumas — Globotinių užimtumo organizavimas, laisvalaikio leidimo formų įvairovė —Laisvalaikio leidimo formų įvairovės trūkumas — Globotinių įtraukimas į veiklos planavimą — Globotinių pasyvumas — Ugdytinių privatumo toleravimas — Privatumo trūkumas — Laisvo pasirinkimo galimybės: laisvės suteikimas — Laisvės apribojimai — Bausmių taikymas — Globos namų auklėtinių savarankiškumo ugdymas: savarankiškumo apribojimas ir jo skatinimo galimybės — Išlaikytinio statusas — Gyvenimo sąlygos globos namuose: nuo „namų dvasios“ elementų iki šeimyninės atmosferos stokos — Šeimos ryšių išlaikymas — Ryšių su globotinių šeima ir artimaisiais palaikymo inicijavimas — Darbo su globotinių šeimomis būtinybė — Globos namų auklėtinių integravimas į globėjų šeimas — Socialiniai ryšiai: nuo jų skatinimo iki ryšių palaikymo ribotumo — Bendravimo „savame rate“ fenomenas — Etiketės klijavimas — Darbuotojų pasirengimo darbui su globos namų auklėtiniais vertinimas — Ryšių su specialistais palaikymas: nuo specialistų įtraukimo į darbą su globotiniais iki jų trūkumo — Bendradarbiavimas su kolegomis — Bendradarbiavimas su kitomis institucijomis kaip gerosios patirties sklaida — Biudžetas: finansų trūkumas ir situacijos gerinimo galimybės — Didelis skaičius vaikų grupėse (šeimynose) — Darbo krūvio vertinimas — Išvados — Rekomendacijos — Literatūra — Summary — Priedai. Adaptyvaus elgesio ugdymas.
Summary / Abstract:
LTReikšminiai žodžiai: Adaptyvaus elgesio modelis; Adaptyvaus elgesio ugdymas; Adaptyvaus elgesio ugdymo(si) patirtys; Adaptyvus elgesys; Elgesio dermės modeliavimas; Globos įstaigos; Humanistinė pedagogika; Institucinis ugdymas; Paaugliai; Socialinis mokymas(is); Socialinės kompetencijos; Adaptive behavior; Adaptive behaviour; Adaptyvus elgesys; Behavioral modeling of harmony; Care homes; Development of adaptive behavior; Experience of adaptive behavior (self-)development; Humanistic pedagogy; Institutional building of adaptive behavior; Social competence; Social learning; Teenagers.
Related Publications:
- Expression of the trait of adaptability in the organizational culture of Lithuanian general education schools / Jovita Starkutė. Acta paedagogica Vilnensia. 2023, t. 51, p. 98-117.
- Globos namuose gyvenančių vaikų ir paauglių savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas: pasiekimai, sunkumai, sprendimai / Kristina Samašonok. Pedagogika. 2013, 110, p. 103-114.
- Individo stiprybėmis grindžiamo socialinių įgūdžių ugdymo modeliavimo galimybės / Irena Kaffemanienė, Margarita Jurevičienė. Specialusis ugdymas. 2012, Nr. 2 (27), p. 164-174, 175-186 (anglų kalba).
- Įtraukusis ugdymas: mokinių tėvų rūpesčiai ir lūkesčiai / Vilija Grincevičienė, Alicja Szerląg, Krystyna Dziubacka, Vilija Targamadzė. Santalka: filologija, edukologija. 2015, t. 23, Nr. 1, p. 73-80.
- Mokytojų patirtys, ugdant mokinius, turinčius elgesio ir (ar) emocijų problemų / Agirdas Ališauskas, Gintarė Šimkienė. Specialusis ugdymas. 2013, Nr. 1 (28), p. 51-61.
- Self-evaluation dimensions of criminal activity and prospects simulation of persons serving custodial sentence / Adolfas Juodraitis, Remigijus Bubnys, Odeta Šapelytė. Behavioral sciences. 2019, vol. 9, iss. 7, pdf (13 p.).
- Strengths perspective in assessing the expression of social skills of a person with moderate intellectual disability / Irena Kaffemanienė, Margarita Jurevičienė. Social welfare: interdisciplinary approach. 2012, Vol. 2(2), p. 126-138.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28546
Updated:
2021-01-27 18:16:56