Vidurinės mokyklos mokinių informacijos paieškų gebėjimų turinys

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vidurinės mokyklos mokinių informacijos paieškų gebėjimų turinys
Alternative Title:
Essence of information seeking abilities of secondary school students
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2010, 99, p. 83-88
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas vidurinės mokyklos mokinių informacijos paieškos gebėjimų turinys. Atsižvelgiant į Big6 (Big Six model) modelį, informacijos paieškos gebėjimų turinį sudaro keli komponentai: informacijos šaltiniai, planavimas (informacijos siekimo strategija), informacijos paieškos sparta ir forma (žodinė, tekstinė, vaizdinė).Tiriama, kokiems informacijos šaltiniams vyresniojo mokyklinio amžiaus mokiniai suteikia prioritetą, ir kaip mokiniai planuoja savo informacijos paieškos veiksmus. Nagrinėjama, ar yra ryšys tarp informacijos paieškos Planavimo ir respondentų statuso. Straipsnyje tiriama motyvacijos įtaka informacijos paieškai bei Kokia forma vidurinės mokyklos mokiniai geriausiai Priima informaciją. Atlikus tyrimo duomenų analizę, Aukštesnėse klasėse atskleisti mokymosi proceso ypatumai, kognityvinis bei konstruktyvistinis mokymosi pobūdis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informaciniai gebėjimai; Informacijos paieškos gebėjimai; Vidurinė mokykla; Informacinė visuomenė; Information abilities; Information seeking abilities; Secondary school; Information society.

ENIn present paper, information seeking abilities of secondary school students have been analyzed. The essence of information seeking abilities has been divided by few parts, taking into account a Big Six model (Information Problem Solving Model): determine all possible sources (planning), information seeking rate, and forms (verbal, textual or visual). How students determine all possible sources of information seeking actions have been investigated. In current paper, the correlation between the information seeking planning and respondent status have been analyzed. The relation between the information seeking planning and sex of respondent is statistical significance (particularly female) is determined. Which kinds of factors incentive for information seeking and which form is better for information gaining of secondary school students have been described. In respondent's opinion, information seeking more often motivates by teacher - less by parents. Finally, based on case study and data analysis, the studies peculiarities of students, cognitive and behavioural models of studies have been revealed. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28393
Updated:
2018-12-17 12:49:31
Metrics:
Views: 36    Downloads: 6
Export: