LTStraipsnyje nagrinėjama šiandienos Lietuvos kišeninių knygų leidybos situacija. Ji įvertinta remiantis Didžiosios Britanijos ir JAV kišeninių knygų leidybos patirtimi. Analizuojami kišeninių knygų minkštais viršeliais pranašumai ir trūkumai, palyginti su knygomis kietais viršeliais, ir kišeninių knygų pritaikomumas Lietuvos knygų rinkoje. Surinkti duomenys apie 2000–2009 metais išleistus kišeninius leidinius parodė, kad gausiau knygas kišeniniu formatu imta leisti nuo 2006 m. Tai lėmė naujos leidyklos, leidžiančios išskirtinai meilės romanus kišeniniu formatu, įkūrimas. 2008–2009-ieji būtų laikomi kišeninių knygų leidybos pagausėjimo laikotarpiu: kitos leidyklos irgi ėmėsi leisti knygas mažesniu formatu. Straipsnyje pristatomos leidyklos, kišeninių knygų serijos, tiriami leidyklų pozicionavimo ir kišeninių knygų reklamos rinkodaros veiksmai, leidyklų patirtis, analizuojamas knygos vartotojų požiūris į kišenines knygas remiantis leidyklų ir knygynų darbuotojų įžvalgomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kišeninis formatas; Kišeninė knyga; Knyga minkštais viršeliais; Knyga minkštais viršeliais, kišeninis formatas, knygų serijos, leidyba; Knygų serijos; Leidyba; Book series; Paperback; Paperbacks; Pocket format; Pocketbook; Pocketbooks; Publishing; Publishing, softcoverbooks.
ENPaperbacks take an important place in Western publishing culture and the life of book readers. However, the same cannot be said about Lithuania’s publishing situation. There is a lack of information and research concerning this field. Taking notice of the experience of Great Britain and USA in publishing paperbacks, the main body of this paper examines the situation and possibilities of publishing paperbacks in Lithuania. A historical overview showed that publishing smaller size and soft cover books in Lithuania was caused by a difficult political and economical situation. Hardcover long-lasting books were always preferred by Lithuanian readers. The increase of paperbacks in 2008–2009 was caused by the economic crisis. A need for cheaper books was felt, and numerous publishing houses offered a bigger range of pocketbooks; they were examined by themes and statistical analysis. Also, the main positioning and marketing strategies were investigated. To find out book readers’ opinion, workers of publishing houses and book shops as well as book users were interviewed. Lithuanian book buyers were found to accept detectives, love stories and popular literature produced in paperbacks. Other types of fiction literature encounter some difficulties: the distribution system of paperbacks is not suitable for this type of books – they are harder to notice and lose the advantage of a lower price at book auctions. Therefore, Lithuanian book buyers still prefer hardcover books, although accepting the fact that such factors as a lower price and a comfortable format when reading outside are important. [text from author]